?زنده| اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

 



دادستان کل کشور: فضای مجازی قتلگاه است، فیلتر کردن یعنی بستن راه قتلگاه

محمد جعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ خطاب به مسئولان گفت: «فیلتر کردن یعنی راه قتلگاه را برای عده ای ببندیم، اگر قبول ندارید که فضای مجازی قتلگاه است صراحتا بگویید. اگر قبول داریم باید بنشینیم و به فکر درمان باشیم و پیشگیری را به کار ببندیم‌ و جاده سالمی را پیشنهاد دهیم.»

او تاکید کرد: «اینکه یک روز گفته می شود فیلترینگ به تاریخ پیوست و یا گفته می‌شود که اولین کسی که فیلترینگ را گفت رضا شاه بود، آیا اینها به نفع مردم است؟ باید به نیازهای اولیه مردم توجه کنیم.»

منتظری با بیان اینکه فیلتر و یا فیلترینگ نوعی محدودیت برای دسترسی کاربران به برخی وبگاه‌ها است، گفت: «بسیاری از کشورها بحث محدود کردن را جزو برنامه‌هایشان گذاشتند و اینطور نیست که فضای مجازی رها باشد.»

دادستان کل کشور ادامه داد: «توهین‌ها به مقدسات و آموزش‌های مسایل ضد امنیتی، بی هویت کردن نسل جوان مسایلی است که در فضای مجازی باز آنها را می بینیم.» /ایسنا



انتقاد دیدبان حقوق بشر از اعترافات تلویزیونی در ایران

سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به بازداشت دوباره اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان، و سپیده قلیان، کنشگر مدنی، این اقدام را پاسخ جمهوری اسلامی به سخنان «شجاعانه» آنها درباره «نظام عدلیه ورشکسته‌ ایران» توصیف کرد.

مایکل پیج، معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ دیدبان حقوق بشر با اشاره به این موضوع گفت: «نهادهای امنیتی ایران از کمپین‌های تبلیغات منفی، شکنجه، و اعتراف اجباری علیه فعالانی مثل اسماعیل بخشی و سپیده قلیان استفاده می‌کنند که جسارت دفاع از حقوق کارگران را دارند.»

وی افزود: «بیانیه‌های مقامات ایرانی مبنی بر تحقیق واقعی درباره‌ ادعاهای شکنجه به ندرت واقعیت دارند، و دستگیری بخشی و قلیان شبیه پاسخی به صحبت‌های شجاعانه‌ آنها درباره‌ نظام عدلیه ورشکسته‌ ایران است.»

این سازمان با اشاره به «تاریخچه طولانی» نمایش منتقدان نظام ایران و اعضای خانواده‌هایشان در تلویزیون به نقل از آقای پیج نوشت: «پخش اعترافات فعالان در تلویزیون دولتی فقط نگرانی‌ها از شکنجه و بدرفتاری در بازداشت‌ها را بیشتر می‌کند.» /رادیو فردا

 



 «پالرمو» در کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت رد شد

۲ کمیسیون سیاسی_دفاعی_امنیتی و حقوقی_قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو را خلاف مصلحت کشور دانستند./ فارس



خبرنگار آمریکایی ـ ایرانی پرس تی‌وی آزاد شد

ایرنا به نقل از سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن گزارش داده است که مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی ایران که برای ده روز در آمریکا تحت بازداشت بود اکنون آزاد شده است.



عفو بین الملل: در سال گذشته در ایران ۷ هزار نفر بازداشت شدند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه خود از وضعیت حقوق بشر در ایران با اشاره به بیش از هفت هزار بازداشت، سال گذشته را برای حکومت ایران «سال شرم» نامید.

گزارش تازه عفو بین‌الملل که روز پنج‌شنبه منتشر شد سال ۲۰۱۸ میلادی را دربر می‌گیرد و آعاز آن از عتراضات دی‌ماه ۹۶ است./ رادبو فردا


حمایت اردوغان از مادورو

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. دولت امریکا بعد از ساخت دیوار مکزیک وارد رویارویی با ایران خواهد شد.

    امریکا با تکیه بر برتری هوایی و همکاری کشورهای فرصت طلب منطقه برای این حمله برنامه ریزی خواهد نمود. زیرا از دید امریکا و متحدانش اگر ایران بحرانهای فعلی را پشت سر بگذارد و مهار نشود در اینده ای نزدیک ایران بر تمام منطقه خاور میانه تسلط پیدا خواهد نمود و کنترل نفت خاور میانه را بدست خواهد گرفت و دیگر کسی حریف ایران نخواهد شد.

    دلیلی که الان امریکا نمی خواهد یا نمی تواند به ایران حمله نماید این است که امریکا به معنای واقعی سلاحی به عنوان سلاح اتمی در اختیار ندارد تا به عنوان سلاح برتر و تعیین کننده سرنوشت جنگ احتمالی رو کند.

    سلاح اتمی تا بحال یک تفنگ خالی بوده است که هم تهدید کننده و هم تهدید شونده از ان می ترسیده اند.

    امریکا که حدود ۸ دهه با تکیه بر سلاح دروغین و خیالی بمب اتمی در دنیا با ایجاد رعب و وحشت فرمانروایی کرد اکنون به ذلت و حقارت افتاده است و دیگر قادر نیست با تکیه بر دروغهای اینچنینی کشور ایران را تهدید به حمله نظامی نماید و اعتبار تهدیدهای امریکا از بین رفته است.زیرا در عمل قادر نیست چیزی به نام سلاح اتمی را به عنوان اسلحه برتر رونمایی کند.اگر چنین سلاحی داشت حد اقل یک عدد از ان را در سوریه استفاده می کرد تا هم موقعیت استراتژیک بهتری داشته باشد و هم حساب را به دست تمام جهانیان بدهد که امریکا از بکار بردن این سلاح ابایی ندارد.

    در صورت حمله به ایران مقامات طراز اول کشورمان دروغ بودن سلاح اتمی و خیالی بودن ان را افشا خواهند نمود.

    و با این کار دولت امریکا دچار هرج و مرج داخلی خواهد شد و گرسنگان کشورهای امریکای جنوبی نیز به سوی امریکا هجوم خواهند اورد.

    دولت امریکا از همه راهها می تواند مانع هجوم افراد شود جز راه زمینی مرز امریکا و مکزیک که با ساختن دیوار مکزیک و استقرار ارتش امریکا در این مرز جلوی ورود افراد را خواهند گرفت.

    و در این میان اتحادیه اروپا ، روسیه و چین نیز قربانی خواهند شد.

    اگر دقت کنیم ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا” اقای سرگئی لاوروف و خانم موگرینی به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد.
    معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود.

    انتشار شایعاتی مثل استعفای اقای ظریف و خروج ایران از برجام کار همان برجام سازان می باشد و می خواهند اروپا و امریکا را به خطرات خروج ایران از برجام واقف نمایند و انها را وادار به از میان برداشتن تحریمها نمایند تا برجام ادامه یابد.

    معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست.

    تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران)
    وحشت دارند.

    هیچ کشوری به اندازه روسیه نگران خروج از برجام ایران نبست.

    در سالهای اخیر ولادیمیر پوتین سه بار به ایران سفر نمود و هر بار در ابتدا مستقیما” به حضور ایت الله خامنه ای رفتند و به نظر می رسد اقای پوتین با این کار در واقع تلاش نمودند مقامات سیاسی و نظامی ایران را به مصالحه و نرمش در مقابل امریکا وادار نمایند و حتی بعد از اولین سفر پوتین به دستور اقای پوتین سامانه موشکی s-300 نیز در اختیار ایران قرار گرفت تا دل مقامات ایرانی را بدست اورند و انها را ترغیب به تغییراتی در برجام نمایند و همین موضوع نشان می دهد که تمام تلاش روسیه ان است که ایران و امریکا از برجام خارج نشوند چون منجر به فروپاشی کشور روسیه خواهد شد.

    یکبار ترامپ اعلام کرد که روسیه از برجام خارج نمی شود چون برای روسیه توافق خوبیست.

    این حرف جای کلی بررسی و تفسیر دارد و بیشتر نشان می دهد که به نوعی ترامپ به این حقیقت اشاره می کند که روسیه برای حفظ قدرت و اعتبارش از هر نظر ( سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی ) کاملا” به امریکا وابسته است و از خود قدرتی ندارد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »