معاون دادستان کل: رفع فیلتر تلگرام منتفی است

نماینده مجلس: صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام هست

زیتون– محمدجواد کولیوند٬ نماینده مجلس٬‌ با اشاره به مباحثی که این روزها در خصوص محدودیت فضای مجازی مطرح شده است توضیح داد: «در موضوع فیلترینگ تلگرام، در کشور تلاش کردیم، پایه‌ای را برای پیام رسان‌های داخلی ایجاد کنیم، در ابتدا این موضوع به مسخره گرفته شد اما بالاخره از جایی باید شروع کرد.»

کولیوند افزود که در این مدت کارهای خوبی برای ایجاد این بستر انجام شده و اگر این اتفاق رخ دهد بعد می‌توان تلگرام را رفع فیلتر کرد تا هر کسی برای استفاده از پیام رسان داخلی و خارجی حق انتخاب داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد که در حال حاضر صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است اما مطمئناً شورای عالی فضای مجازی برای این موضوع شروطی خواهد گذاشت.

دهم اردیبهشت سال‌جاری بیژن قاسم‌زاده٬ بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران٬ دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.

بیش از چهل میلیون ایرانی کاربر شبکه پیام رسان تلگرام هستند. با این حال اما قوه قضاییه همواره بر لزوم فیلتر این شبکه پیام رسان تاکید دارند.

ساعتی پیش اما جواد جاویدنیا٬ دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه٬ با بیان اینکه رفع فیلتر تلگرام اساسا منتفی است، گفت: «هر گونه فعالیت دستگاه‌های دولتی در تلگرام و نیز هر گونه ارایه خدمات درگاه های پرداخت اینترنتی در تلگرام و پوسته‌های فارسی آن اعم از هاتگرام وطلاگرام غیرقانونی است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.»

جواد جاوید نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارنظر یک نماینده مبنی بر اینکه «صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام است» گفت: «تلگرام با دستور قضائی فیلتر شده و هیچ مرجعی هم جز دستگاه قضائی حق اظهار نظر در خصوص رفع فیلتر آن را ندارد.»

او افزود که تاکنون مطلبی در دبیرخانه کارگروه نسبت به رفع فیلتر تلگرام مطرح نشده و اساساً رفع فیلتر تلگرام منتفی است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تصریح کرد: «کماکان هر گونه فعالیت دستگاه‌های دولتی در تلگرام و نیز هرگونه ارائه خدمات درگاه‌های پرداخت اینترنتی در تلگرام و در پوسته‌های فارسی آن اعم از هاتگرام وطلاگرام غیرقانونی است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.»

جاویدنیا تاکید کرد: «طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مجوزی با الزاماتی که در مصوبات شورا پیش بینی شده توسط وزارت ارتباطات برای تلگرام صادر نشده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

معاون دادستان کل: رفع فیلتر تلگرام منتفی است

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »