خبر حسن نصرالله از پیام آمریکا برای حسن روحانی

زیتون– حسن نصرالله٬ دبیر کل حزب الله لبنان٬ خبر داد که آمریکایی‌ها از طریق رییس جمهور روسیه به حسن روحانی پیغام داده‌اند که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، ایالات متحده نیز نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

به گفته دبیر کل حزب الله لبان جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا و دیگران، در زمان وزارت متیس به روسیه رفتند و گفتند به شرط خروج نیروهای ایرانی و حزب‌الله از سوریه، آمریکا نیز آماده است تا آخرین سرباز خود را از سوریه خارج کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که پاسخ ایران به این درخواست منفی بوده و روسیه نیز در این باره پافشاری نکرده، هر چند مقامات این کشور در رسانه‌ها درباره آن تبلیغ می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت که او نیز با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته که آمریکا دنبال خارج شدن از سوریه است اما در عین حال می‌خواهد با این اقدام اعلام کند، دستاورد مهمی به دست آورده است.

نصرالله در ادامه تاکید کرد که طرف روسی هم هیچ فشاری وارد نکرد، هر چند در رسانه تبلیغاتی میکنند. روسیه فقط نقل پیام کرد.

او افزود که سوری ها نیز خواسته آمریکایی ها درخصوص خروج ایرانی ها را که روس ها منتقل کردند، رد کردند.

دبیرکل حزب الله گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه یک راهبرد جدید است که در حد خود شکست محسوب می شود.‎ وی افزود: خروج نیروهای آمریکایی راهبردی جدید و “نسخه ترامپی” طرح آمریکا است.

نصرالله همچنین به اسرائیل در مورد ادامه حملات به سوریه هشدار داده و گفته است چنین حملاتی می‌تواند به جنگ در منطقه منجر شود.

او تاکید کرد که حزب‌الله لبنان نمی‌خواهد وارد جنگ جدیدی با اسرائیل شود.

اسرائیل طی سال‌های اخیر صدها بارها به مواضعی در سوریه که عمدتا گفته شده در اختیار ایران بوده حمله کرده است. اسرائیل می‌گوید هدفش از این کار این است که نگذارد ایران در سوریه حضور نظامی داشته باشد و تجهیزات و سلاح در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دهد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. “حزب الله نمیخواهد وارد جنگ با اسرائیل شود ”
    ظاهرا نصرالله فرزند روح الله دنبال ارباب جدید میگردد !
    عاشق بند کیفتم ، تا پول داری رفیقتم !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »