علی نجاتی٬ کارگر زندانی٬ به مرخصی آمد

زیتون– علی نجاتی٬ از اعضای سندیکای نیشکر هفت‌تپه٬ که در اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود، برای مداوا به مرخصی استعلاجی آمد.

او که رییس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفته تپه است٬ هشتم آذر بازداشت شد.

کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه٬ خبر داده بود که این فعال کارگری صبح امروز با هجوم ماموران امنیتی و نیروی انتطامی به منزل‌اش بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش۱۰ نفر از مامور امنیتی و دو دستگاه ماشین نیروی انتظامی به منزل علی نجاتی مراجعه کرده بودند.

ماموران هیچ نوع حکمی نداشته و در مقابل درخواست علی نجاتی و خانواده او مبنی بر ارایه حکم٬ «نان را مورد صرب و شتم قرار دادند.
همچنین بر اساس این خبر مامورین با صرب و شتم علی نجاتی و خانواده اش٬ او و پسرش پیمان نجاتی را دستگیر کردند.

پس از آن فرزانه زیلابی وکیل او، خبر داد که موکلش به «اخلال در نظم عمومی»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت» متهم شده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه پیشتر گفته بود علی نجاتی از «بیماری‌های متعددی از جمله بیماری قلبی رنج می‌برد و ادامه بازداشتش تهدید جدی برای سلامتی و جان اوست.»

پیشتر گزارش شده بود که علیرغم نیاز مبرم علی نجاتی به مراجعه به پزشک معالج خود و درمان در خارج از زندان، دادستانی اندیمشک با مانع تراشی از پیگیری روند درمان این کارگر عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه جلوگیری می کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »