صدور قرار بازداشت یک ماهه برای پروین محمدی٬ فعال کارگری

زیتون– پروین محمدی٬ فعال کارگری٬ با قرار یک ماهه بازداشت٬ به زندان کچویی کرج منتقل شد.

جداری فروغی٬ وکیل این فعال کارگری٬ در این رابطه توضیح داد: «پیرو جلسه دیروز در شعبه ۱۱ دادیاری دادسرای پردیس کرج، ابتدا برای موکلم قرار بازداشت موقت یک ماهه و بعد از ارائه توضیحات، قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی صادر شد که امروز صبح پس از ارجاع پرونده از شعبه ۱۱ به شعبه ۱۲، مجددا قرار بازداشت یک ماهه صادر و پیرو آن، پروین محمدی به زندان شهید کچوئی کرج منتقل شد.»

اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد که دهم بهمن ماه جعفر عظیم زاده و پروین محمدی، که به ترتیب دبیر و عضو هیات مدیره این اتحادیه هستند، بازداشت شده‌اند.

نهاد بازداشت کننده این دو فعال کارگری مشخص نیست.

بنابر گزارش اتحادیه کارگران ایران نیروهای انتظامی فردیس کرج هم‌زمان با بازداشت پروین محمدی کلیه وسایل شخصی وی از جمله لپ‌تاپ، گوشی موبایل و کتاب‌های وی را ضبط کرده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ضمن محکوم کردن بازداشت این دو فعال کارگری خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شد.

بنابه گزارش ها پروین محمدی، پیش‌تر نیز در آبان ماه سال ۹۴ به وزارت اطلاعات احضار شده بود.

محمدی ماه پیش در مقاله ای که در وبسایت “اتحادیه آزاد کارگران ایران” چاپ شد به تندی از برخورد با کارگران معترض صنعت ملی فولاد اهواز انتقاد کرده بود.

او از جمله نوشت: «آقایان! گرفتید و بستید و به زنجیر کشیدید، اما از این پس با خشم و نفرت هزاران کارگر فولاد و خانواده هایشان و ما میلیونها کارگر و مزد بگیر زحمتکش در سراسر کشور که زندگیشان را به جهنمی تبدیل کرده اید چه خواهید کرد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »