?زنده| مطهری: حجاب اختیاری به برهنگی کامل می‌رسد

 

امام جمعه بیله سوار: ازدواج کودکان شبیه به جنایت است

اصغر جدائی٬ امام جمعه بیله سوار اردبیل٬ یکی از مخالفان کودک همسری است و این پدیده را به شدت منع می کند.

امام جمعه بیله سوار در استان اردبیل در خصوص ازدواج کودکان گفت: «شنیده ام برخی از آقایان در سن بالا از مناطق روستایی و حاشیه و خانواده های نیازمند و محروم همسر کم سن و سال اختیار می کنند. به نظر من این مساله چیزی شبیه به جنایت است. چون این بچه بدون شک به بلوغ فکری، جسمی و حتی جنسی نرسیده است.»

او افزود: «روایت داریم یکی از زیباترین بناها، بنای خانواده است. تشکیل زندگی و خانواده مدیریت می خواهد. بدون شک این بچه ها نمی توانند زندگی شان مدیریت کنند و از هر زاویه ای به کودک همسری نگاه کنید با عقل جور درنمی آید.»

جدائی با اشاره به سن ازدواج تاکید کرد: «من چند سال پیش در تلویزیون بحثی درباره ازدواج داشتم. مجری از من پرسید چه سنی برای ازدواج خوب است. من گفتم اصراری به سن ازدواج ندارم. در واقع باور من این است که آیا جوان های ما وقت ازدواج شان شده است یا خیر؟ ممکن است جوانی به سن ۲۵ سالگی هم رسیده باشد اما از لحاظ بلوغ فکری شرایط ازدواج را نداشته باشد. چه برسد به فردی که در کودکی ازدواج می کند.» /عصر ایران



مطهری: حجاب اختیاری به برهنگی کامل می‌رسد

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ گفت: «علت اینکه با حجاب اختیاری مخالف هستم این است که این موضوع نقطه پایانی ندارد و در نهایت به برهنگی خواهد رسید. البته امروز اجبار حجاب به معنای واقعی کلمه نیز در جامعه وجود ندارد و در کل کشور وضعیت حجاب قابل قبول است اما برای اصلاح وضعیت فعلی باید ادارات دولتی و دانشگاه ها پیشقدم شوند و خانم ها لباس مشخصی بپوشند کما اینکه در امریکا نیز دانشجویان هرطور بخواهند نمی توانند لباس بپوشند.»

مطهری تاکید کرد: «درباره موضوع حجاب و عفاف بنده در جلسات خصوصی نیز تذکراتی به مسئولین داده ام و پیگیری کرده ام که برخی از آنها تاکنون رسانه ای نشده است.»  /فارس



حذف صدها حساب کاربری ایرانی توسط فیس‌بوک

فیس‌بوک صدها حساب کاربری و صفحات مجازی را به اتهام «رفتار ساختگی و هماهنگ» از جانب ایران حذف کرده است.

فیسبوک در وبسایت خود نوشت: صفحات جعلی به دلیل به اشتراک‌گذاری محتوایی که مردم را در خاورمیانه هدف قرار داده است، شناسایی شدند و ما چیزی  در حدود ۲۶۲ صفحه، ۳۵۶ حساب و سه گروه و همچنین ۱۶۲ حساب کاربری در فیسبوک را به دلیل اشتراک‌گذاری مطالب وابسته به دولت ایران حذف کردیم.

فیسبوک در بیانیه‌ای در مورد حساب‌های مرتبط با ایران نوشت: «بطور مداوم برای شناسایی و توقف فعالیت‌هایی از این دست تلاش می‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم از خدمات ما برای دستکاری در فکر و ذهن مردم استفاده شود. ما این صفحات را بر اساس رفتاری که از آنها سر می‌زند، حذف می‌کنیم. این شرکت در ادامه افزود بعضی از فعالیت‌های ما در این موضوع از سال ۲۰۱۰ شروع شده است.»

فیسبوک در ادامه داد: «تلاش‌های ما در این زمینه هیچ ارتباطی با محتوا و کسی که آن را منتشر کرده است، ندارد. ما مشکلمان این است که آنها خود را افرادی مستقل معرفی کردند در حالی که اینطور نبوده است. آنها وابسته به دولت ایران بودند اما خود را مستقل اعلام کردند و توسط اپراتورهای ایرانی هدایت می‌شدند.»

فیس‌بوک افزود که این صفحات که خود را به عنوان خبرگزاری‌های محلی معرفی کرده‌اند به بازنشر محتوای رسانه‌های دولتی ایران می‌پرداختند. طبق ادعای فیس‌بوک، این صفحات چیزی در حدود ۲ میلیون فالوور  دارند و در حدود ۳۰ هزار دلار برای تبلیغات خود در فیس بوک و اینستاگرام هزینه کرده اند.



ابتکار: باید مانع ازدواج دختران زیر ۱۳ سال شویم

معصومه ابتکار٬ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری٬ با تاکید بر اینکه باید مانع ازدواج دختران زیر ۱۳ ساله شویم، گفت: «این ازدواج‌ها اجباری و به دلایل اقتصادی، قومی و از روی عدم آگاهی است.»

ابتکار ادامه داد: « تعداد این ازدواج‌ها خیلی کم است و اکثریت قاطع ازدواج‌ها در سنین قانونی انجام می‌شود. این ازدواج‌ها اجباری و به دلایل اقتصادی، قومی و از روی عدم آگاهی است که باید جلوی آنها را بگیریم.»

به گفته معاون رییس جمهوری ما طرفدار این نیستیم که سن ازدواج کلاً بالا برود یا پایین بیاید بلکه بحث ما این است که سن ازدواج از یک سنی نباید پایین‌تر بیاید. یک دختر زیر ۱۳ سال که هیچ حقوق اجتماعی نداشته و کودک محسوب می‌شود چرا باید وارد یک مسئولیت سنگین به نام ازدواج شود؟ آیا او آگاهی کافی برای انتخاب دارد؟ اینکه بگوییم سرپرست او برای او تصمیم بگیرد به معنای خدشه‌دار کردن حقوق انسانی نیست؟ آیا در قرن بیست و یکم می‌توانیم اینگونه احکام اسلامی را ببینیم؟. /ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. تعصب مذهبی یک بیماری از جنس وسواس ذهنی در دل خود میپرورد. دلمشغولی بیمارگونه با مضامینی مثل حجاب، نجاسات، سوت صلوات، نماز اول وقت و … از اشکال آن است. هیچ جنبه عقلانی و استدلالی هم در آن وجود ندارد. فقط پرورش یافتن در محیطهای آلوده به این حساسیتها عامل آن است. آقای مطهری مکررا این جنبه از ناخوشی روحی خود را به معرض قضاوت عام گذاشته و مانند تمام مشکلمندان روحی مدعی است که هیچ استدلال و منطقی هم نمی تواند اعتقاد او را عوض کند. قطعا اگر خود خدای مفروض او هم بر وی نازل شود و بگوید اشتباه میکنی، نخواهد پذیرفت.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »