سه پژوهشگر فضایی ایران در آتش سوختند

زیتون– محمدجواد آذری جهرمی٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران٬ از کشته شدن سه نفر از کارکنان پژوهشگاه فضایی ایران در یک حادثه آتش‌سوزی خبر داده است.

آذری جهرمی در حاشیه روز فناوری فضایی در جمع خبرنگاران در خصوص سانحه رخ داده در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی افزود: «این سانحه به دلیل آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های پژوهشگاه فضایی بوده است.»

او با بیان این‌که در آن روز به دلیل برگزاری مراسم کسی متوجه این حریق نشد، خاطر نشان کرد: «در این حادثه سه نفر از افرادی که این ساختمان مشغول فعالیت بودند جان خود را از دست دادند.»

وزیر ارتباطات ضمن اینکه اشاره‌ای به زمان وقوع این آتش سوزی نکرد٬ تاکید کرد که هنوز گزارشی از این حادثه در دست نیست.

پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی در بزرگراه فتح در شرق تهران واقع شده است.

به نوشته سایت پژوهشگاه فضایی ایران این پژوهشکده در سال ۱۳۶۲ با عنوان مرکز تحقیقات مهندسی و زیر نظر جهاد سازندگی تاسیس شده و در سال ۱۳۹۰ به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل شده است.

حدود ۴۰۰ نفر در این پژوهشکده مشغول به کار هستند که «بخش عمده‌ای از این نیروها را اعضای هیأت علمی و پژوهشگران متخصص» در رشته‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

هدف این پژوهشکده «تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی» عنوان شده و طراحی و توسعه سامانه‌های حمل و نقل محموله‌های فضایی از جمله وظایف اصلی آن است.

در هفته‌های اخیر نام پژوهشگاه فضایی ایران بارها در خبرها مطرح شده است.

ماهواره امید، ساخت دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران پیش از پرتاب ناموفق برای آزمایش در اختیار پژوهشگاه فضایی قرار گرفته بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »