عفو یا کاهش مدت زندان ۵۰ هزار زندانی به مناسبت «۴۰ سالگی انقلاب»

زیتون– صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه٬ خبر داد که در چهلمین سالگرد پیروز انقلاب بهمن ۵۷، ۵۰ هزار زندانی با موافقت رهبر جمهوری اسلامی عفو می‌شوند.

خبرگزاری فارس این موضوع را به نقل از اظهارات صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور گزارش کرده و از قول او اضافه کرده که «تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد می‌شوند و تعداد دیگری هم مشمول عفو و کاهش میزان زندان خواهند شد.»

هنوز جزئیات دیگری از مشمولان این عفو گروهی اعلام نشده است.

دهم بهمن ماه عباس جعفری دولت‌‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ در خصوص عفو گسترده‌ای که قرار است ۲۲ بهمن امسال صورت گیرد٬ توضیح داد که «موارد استثنا بسیار کاهش یافته است.»

اول بهمن ماه امسال صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه٬ اعلام کرده بود که به زودی عفوی گسترده‌تر از گذشته در ۴۰ سالگی انقلاب اعلام می‌شود.

به گفته لاریجانی٬ در گفت‌وگویی که با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی داشته «بنا شد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عفویی معیاری گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است.»

رییس قوه فضاییه افزوده بود: «ان شاءالله تعداد قابل توجهی از زندانیان، مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثناهایی که در عفوهای دیگر وجود دارد برای این عفو جدید نیز مطرح می شود اما تلاش ما این است که با انجام بررسی های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند.»

دادستان تهران اما امروز در این رابطه توضیح داد: «هر سال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عفوهای مناسبتی اعلام می‌شود، اما امسال به خاطر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ریس قوه قضائیه پیشنهاد عفو گسترده‌تر را داد و استثنائا کمتری برای عفو خواهیم داشت.»

جعفری دولت‌آبادی افزود: »البته در حوزه مسائل اخلالگران اقتصادی و فساد و اقدامات امنیتی و تروریستی عفو صورت نمی‌گیرد، اما در جرایم سبک و خرد و کسانی که برای اولین بار یا دومین بار مرتکب جرم و زندانی شده‌‌‌اند، عفو صورت خواهد گرفت تا شاهد کاهش جمعیت زندان‌ها باشیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »