روزنامه «جمهوری اسلامی»: صداوسیما مردم را برای شورش علیه دولت تحریک می کند

روزنامه دولت: باید منتظر فتنه‌ای تازه در قم باشیم؟

زیتون– روزنامه ایران٬ وابسته به دولت٬ امروز نوشت که به بهانه معیشت مردم و FATF. دیروز آنگونه که خبرگزاری فارس ادعا کرده ۷ هزار نفر از طلاب و استادان حوزه علمیه در نامه‌ای به رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار برگزاری تجمع شدند.

در این گزارش تاکید شده است که نکته برجسته و عیان نامه طلاب و استادان حوزه علمیه قم، حمله آشکار آنها به دولت و متهم کردن مقامات قوه مجریه به همسویی با غرب است.

روزنامه دولت ادامه داده است که به طور مثال در بخشی از این نامه آمده که «غربگرایان لیبرال، پس از تجربه تلخ خسارت محض برجام که حاصلی جز کوچک‌تر کردن سفره مردم در کنار تخریب تأسیسات هسته‌ای، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی نداشت؛ اکنون به‌دنبال تحمیل خسارت محض دیگری به مراتب خطرناک‌تر از برجام، با عنوان کنوانسیون‌های بین‌المللی همچون پالرمو وCFT می‌باشند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمپه است که این جمع مانند بقیه مخالفان دولت با ردیف کردن لیستی از اتهامات علیه مسئولان دولت، معتقدند که تصویب لوایح چهارگانه «موجب اشراف اطلاعاتی دشمن بر نظام بانکی و مالی کشور، اعمال دقیق‌تر تحریم‌ها در آینده، بسته شدن راه‌های دورزدن تحریم‌ها، افزایش قیمت ارز و سخت‌تر شدن معیشت مردم، نقض حاکمیت ملی و زمینه ساز مداخله بیگانگان در امور کشور و مخدوش شدن استقلال سیستم قضائی کشور و…» خواهند گردید.

روزنامه ایران افزوده است که این عده بر پایه همین استدلال‌ها درخواست کرده‌اند که «در مورد تقویت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم، مخالفت با پذیرفتن لوایح استعماری چون پالرمو و CFT و حاکمیت نهاد استعماری FATF بر مقدرات اقتصادی و قضائی کشور» دست به تجمع و اعتراض بزنند. زمان تعیین شده برای این تجمع ساعت ۱۰ صبح امروز -چهارشنبه- تعیین شده و امضاءکنندگان نامه خواستار «سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و حضرات آیات محمد یزدی، سیداحمد خاتمی، سیفی مازندرانی، اعرافی، محسن اراکی» نیز شده‌اند.

در پایان این گزارش آمده است که در حالی این درخواست تنها یک روز پس از برگزاری راهپیمایی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده که روزنامه جمهوری اسلامی در خبری از راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم گزارش داده که در راهپیمایی این شهر شعارهایی تفرقه افکنانه علیه دولت و رئیس جمهوری سر داده شده است. این روزنامه نوشته که «یک گروه تازه تأسیس به‌نام «جنبش قیام الله» نوشته‌هایی را روی کاغذ کارتن علیه مسئولان، میان مردم توزیع کرد. تأسف بالاتر اینکه بلندگوی مرکزی راهپیمایی، با شعارهایی در مورد حجاب به رئیس جمهوری تعریض داشت که باید به مراجع جواب بدهید. این افراد، راهپیمایی ۲۲ بهمن را بر خلاف توصیه رهبری به عرصه تسویه حساب‌های جناحی و گروهی تبدیل کردند!»

در همین رابطه روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های محافظه کار چاپ تهران، نیز در شماره امروز خود از سازمان صدا و سیما انتقاد کرده و آن را به تلاش برای تحریک مردم به شورش علیه دولت متهم کرده است.

این روزنامه در ستون «جهت اطلاع» خود نوشته در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکی از شبکه‌های تلویزیونی در برنامه‌های مختلف خود «تلاش می‌کرد مردم را به شورش خیابانی علیه دولت تشویق کند.»

روزنامه جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد که در تلویزیون ایران به بهانه مصاحبه با افراد، سئوال‌های تحریک‌آمیزی علیه دولت مطرح می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به این عزیزان خادمان شرع مبین حالی شود که خزانه خالی است و نظام مقدس در پرداخت نفقه حزب الله لبنان هم درمانده است ، خودشان آرام میشوند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

روزنامه «جمهوری اسلامی»: صداوسیما مردم را برای شورش علیه دولت تحریک می کند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »