رییس جمهوری و وزیر امور خارجه مسئولین حمله «تروریستی» شب گذشته را مشخص کردند

زیتون– یک روز پس از حمله انتحاری به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان حسن روحانی کاخ سفید، تل‌آویو و متحدان منطقه‌ای آنان را مسئول این حمله دانست.

شب گذشته در پی حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان دستکم ۲۷ نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فارس در این رابطه نوشت که این حادثه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای اتفاق افتاده است.

گروه «جیش العدل» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌است اما حسن روحانی امروز (پنجشنبه) قول داد تا «تقاص خون» کشته‌شدگان را از این گروه بگیرد. او در ادامه گفت که «آمران و تمام عوامل این اقدام … به‌زودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.»

گروه سنی‌مذهب «جیش‌العدل» می‌گوید که برای حق و حقوق بیشتر بلوچ‌ها و بهبود وضعیت زندگی آنها می‌جنگد، جمهوری اسلامی این گروه را تروریست می‌داند.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران٬ ساعاتی بعد از حمله به اتوبوس نیروهای مرزبانی سپاه دراستان سیستان و بلوچستان، در توییتر خود این سوال را مطرح کرد که آیا وقوع «حمله تروریستی» در ایران درست در روزی که «سیرک ورشو» آغاز شده، تصادفی است.

او با اشاره به تجمع اعضای سازمان مجاهدین خلق در ورشو در اعتراض به حکومت ایران و تروریست خواندن آنها، از نشست لهستان که به پیشنهاد آمریکا برگزار شده، انتقاد کرد.

وزارت خارجه لهستان به توییت محمد جواد ظریف درباره هم‌زمانی نشست ورشو و حمله مرگبار انتحاری در ایران واکنش نشان داده و در توییتی نوشته است که «مروز هیچ تروریستی در ورشو نیست.»

این توییت لهستان حضور «تروریست‌ها» در ورشو را رد کرده و نوشته است: «اینجا دموکراسی، آزادی بیان و هم‌بستگی وجود دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. تاکنون تصویر روشنی از اتوبوس منتشر نشده است . از تصویر مبهمی که انتشار یافته به نظر میرسد که ماده منفجره داخل اتوبوس کار گذاشته شده است ، اگر این گمانه صحت داشته باشد بعید است که مجروحین حادثه نیز زنده گذاشته شوند .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »