ادامه کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی

زیتون– درپی افزایش تدریجی ارزش دلار در مقابل ریال٬ ظهر امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا برابر با صد و سی هزار ریال معامله شد.

با این حساب نرخ دلار به نسبت قیمت اول روز افزایشی ۱۰۰ تومانی و به نسبت نرخ دیروز افزایشی ۲۰۰ تومانی دارد.

این بالاترین قیمت دلار آمریکا در بازار کنترل شده ارز ایران طی سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

یورو٬ پوند٬ دلار کانادا و دلار استرالیا نیز با افزایش قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ تومانی مواجه بود.

اوایل بهمن ماه و همزمان با روند افزایشی نرخ دلار در مقابل ریال رییس بانک مرکزی هشدار داده بود که این روند مقطعی است.

عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی در یادداشتی که دهم بهمن ماه در اینستاگرام منتشر کرده درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داده و از شهروندان ایرانی خواسته «سرمایه خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.»

همتی نوشته بود: «نرخ هایی که توسط فرصت جویان و در فضای مجازی درباره نرخ ارز مطرح می شود، ماندگار نیست و به مردم توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.»

او همچنین گفته بود عده‌ای با بزرگ نمایی «بحث هایی مانند تاثیر رد یا قبول پالرمو و ساز و کار ویژه مالی اروپا کسب و کار خود را با فروش ارزهای بالا خریده خود رونق می‌دهند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ما که برای اقتصاد انقلاب نکردیم. ما برای مکتبمان انقلاب کردیم. کارامدی و نتیجه حکومت مکتبی ما در این چهل سال مانند خورشید میدرخشد ! ملت در ناز و نعمت است، مردم امریکا بفرمایش آیت اله موحدی کرمانی لخت و بد بخت و گرسنه اند ! اروپایی ها بفرمایش نماینده کرج خواهان ولایت فقیه هستند. ژاپنی ها و سوئدیها و سوئیسیها و آلمانی و دیگران پشت در سفارت نظام مقدس صف کشیده اند که ویزا بگیرند ! آرزوی شهروندی حکومت ولایت فقیه را دارند. بفرمایش ولی امر مسلمین جهان امریکا رو به زوال است و اسرائیل هم از صفحه روزگار محو میشود. از راه کربلا میرویم قدس را میگیریم بعد هم امریکا را نابود می کنیم . فقط کاخ سفید را نگه میدایم تا حسینه بشود ! بحول و قوه الهی !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »