فرمانده هوافضای سپاه خبر از تلاش برای «نفوذ» به ساختار تسلیحاتی ایران داد

زیتون– امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در جریان یک سخنرانی در همدان تایید کرد که «دشمن با ارسال برخی وسایل و قطعات خاص به دنبال نفوذ به ساختار تسلیحاتی کشور بود.»

۲۵ بهمن ماه امسال روزنامه نیویورک تایمز از یک برنامه مخفی خرابکاری در فعالیت‌های فضایی و موشکی ایران خبر داد که نزدیک به دو دهه ادامه دارد. این برنامه بخشی از تلاش آمریکا برای تضعیف توان نظامی و اقتصادی ایران است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است «دشمن با ارسال برخی وسایل و قطعات خاص به دنبال نفوذ به ساختار تسلیحاتی کشور بود». او اما در ادامه افزوده است که تهران «متوجه» این موضوع شده‌است.

فرمانده هوافضای سپاه «نفوذ به سیستم موشکی ایران و مختل کردن آن» را رد کرده‌است.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های پیشین و فعلی دولت آمریکا نوشته شده است. این افراد به نیویورک‌تایمز گفته‌اند این برنامه بخشی از کارزار مقابله با اقدامات نظامی تهران و فشارهای اقتصادی بر آن است.

مقام‌های فعلی و پیشین دولت آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته‌اند نمی‌شود به‌طور مشخص، پیشرفت و موفقیت این برنامه محرمانه را برآورد کرد، اما آن‌ها به تلاش‌های اخیر در ایران برای پرتاب ماهواره اشاره کرده‌اند، که ناکام مانده‌اند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که تعیین میزان موفقیت این برنامه مخفی ممکن نیست اما در یک ماه گذشته دو تلاش ایران برای فرستادن ماهواره به فضا با شکست روبرو شده است.

جمهوری اسلامی اواخر دی ماه اقدام به پرتاب ماهواره‌ای کرد به نام پیام که در نهایت به مدار زمین نرسید.

هفدهم بهمن ماه نیز رسانه‌های آمریکایی گفتند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ایران مجددا تلاش کرده ماهواره به فضا بفرستد هرچند به نظر می‌رسد موفقیتی در این زمینه نداشته‌است. اما در این مورد جمهوری اسلامی از هرگونه اظهار نظری خودداری کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »