محمدجواد ظریف: وقوع جنگ منتفی نیست

زیتون– محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، احتمال رویارویی نظامی بین ایران و اسرائیل را منتفی ندانست.

او اسرائیل را متهم کرد که با بمباران‌هایش در سوریه دست به «ماجراجویی» زده است.

ظریف در گفت‌وگو با نشریه آلمانی زوددویچه گفت که ایران به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارد اما اسرائیل با اقدامات خود حریم هوایی سوریه و لبنان و هم‌چنین قانون بین‌الملل را نقض می‌کند.

وزیر خارجه ایران تاکید: «اسرائیل دست به ماجراجویی زده و ماجراجویی همیشه خطرناک است.»

محمدجواد ظریف در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال رویارویی نظامی پیش رو بین ایران و اسرائیل وجود دارد؟»، گفت: «نمی‌دانم اما نمی‌توانیم این احتمال را منتفی بدانیم.»

بهمن ماه امسال ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای خبر داد که نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه را هدف حملات خود قرار داده‌است.

در این بیانیه همچنین اسرائیل به سوریه هشدار داده از اقدام تلافی‌جویانه علیه خاک یا نیروهای آن کشور خودداری کند.

۲۰ اردیبهشت ماه امسال نیز ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که به اهدافی در سوریه حمله کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش این کشور که نسخه‌ای از آن در حساب کاربری توییترش نیز منتشر شده آمده است که اهداف مورد حمله «متعلق به نیروی قدس [سپاه پاسداران] ایران» هستند.

این حملات پس از آن صورت گرفته که اسرائیل گفت نیروهای وابسته به سپاه در سوریه، حدود ۲۰ راکت به سمت مواضعش در بلندی‌های جولان شلیک کرده‌اند.

اسرائیل سپاه قدس ایران و فرمانده آن قاسم سلیمانی را متهم کرده که ۲۰ موشک به سوی مواضع اسرائیل در اراضی اشغالی جولان شلیک کرده است. به دنبال این ادعا، ارتش اسرائیل گفت که به پایگاه‌های ایران در خاک سوریه حمله کرده و به سوریه هشدار داده که در مقابل اقدامی انجام ندهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. خدا نکند منتفی باشد! نظام مقدس با همین دشمنی ها و بحرانها در بیرون و با سرکوب ها، کشتارها، زندان ها و شکنجه ها، دروغ ها و نیرنگ ها، عوامفریبی ها و غارت سرمایه های مردم زنده است ! بحول و قوه الهی !

  2. نگران نباشید، انشااله تعالی با دعاهای ولی امر مسلمین جهان و توجه امام زمان، جنگی ، بحرانی ، یا چیزی در این حدود رخ دهد تا نظام مقدس بتواند در داخل هم ملت فتنه گر ایران را سرکوب و ناکارامدی و ناشایستگی خود را توجیه کند و همچنان بماند و آقایان با رهبری ولی امر مسلمین جهان مشغول غارت باشند، بحول و قوه الهی !
    بهر حال حکومت مقدس در بیرون نیاز به دشمن و در درون نیاز به ناتوانی و تنگدستی و گرسنگی مردم دارد تا بماند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »