واکنش ظریف به انتشار اخباری درباره استعفای جمعی از دیپلمات‌ها

زیتون– در پی انتشار خبر استعفای جمعی از دیپلمات‌ها در صورت قطعی شدن استعفای وزیر امور خارجه٬ محمدجواد ظریف گفت: «تاکید بنده به همه برادران و خواهران عزیز در وزارت خارجه و نمایندگی‌ها این است که با کمال صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کنند و از چنین اقداماتی بشدت پرهیز کنند. برای بنده خدمت در کنار شما افتخار بود و امیدوارم استعفای بنده تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی باشد. از همه شما ممنونم.»

منابع آگاه در وزارت امور خارجه شب گذشته اعلام کردند: «جمع کثیری از مدیران ستادی و نیز سفرا و دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تدارک استعفا از سمت های خود در صورت قطعی شدن استعفای دکتر ظریف هستند.‎»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پس از شش سال دوشنبه شب به شکلی غیرمنتظره در شبکه اجتماعی اینستاگرام که در ایران فیلتر نیست از سمت خود استعفا کرد.

هنوز خبری از پذیرش یا عدم پذیرش استعفا از سوی رییس جمهوری منتشر نشده است.

به دنبال انتشار خبر استعفای محمدجواد ظریف، وب‌سایت انتخاب نوشت که آقای ظریف در پاسخ به پرسش این رسانه درباره صحت خبر استعفا گفته است: «بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.»

نه محمدجواد ظریف و نه دیگر مقام‌های وزارت امور خارجه ایران در عکس‌های منتشر شده از دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و حسن روحانی در روز دوشنبه حضور نداشتند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »