? زنده| انتشار یک تصویر جدید از میرحسین موسوی در سالروز تولدش

 

 

 


 


 


کوپن احیا می‌شود

مجلس را مکلف کرد که در سال ۱۳۹۸ از کالابرگ الکترونیکی برای اختصاص کالاهای اساسی یا وجه نقد به مردم استفاده کند.

نمایندگان مجلس شنبه ۱۱ اسفند در ادامه تصویب بخشی از لایحه بودجه سال آینده، ۱۴ میلیارد دلار برای توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق کالابرگ و همچنین آنچه «حمایت از تولید» عنوان شده، اختصاص دادند.

کالابرگ یا کوپن، در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی با افزایش مشکلات اقتصادی و گرانی کالاها، که نتیجه بحران اقتصادی ناشی از جنگ بود، برای کمک به خرید کالاهای اساسی وارد اقتصاد خانواده‌های ایرانی شد و در اواخر دهه هشتاد از آنجا که موضوع بحران اقتصادی مطرح نبود، حذف شد./ایسنا


 


حدود نیمی از هواپیماهای ایران زمین‌گیر شده‌اند

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، در آشیانه شرکت‌های هواپیمایی ایران تنها ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال وجود دارد. کاظم زاده می‌گوید که دولت توان خرید هواپیمای جدید ندارد و بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود.

به گفته  شادمهر کاظم زاده، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس٬ نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی ایران “بسیار ضروری” است، زیرا حدود نیمی از هواپیماها قابل استفاده نیستند.نماینده دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس اظهار داشت: «بر اساس آمارها از  حدود ۲۶۰ هواپیمای موجود در آشیانه ایرلاین‌ها، تنها حدود ۱۵۰ فروند فعال هستند.»

به گفته‌ کاظم زاده، در سال‌های اخیر اقداماتی برای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفته است. او در این راستا به خرید ۱۳ فروند هواپیمای آی تی آر و چند فروند ایرباس اشاره کرد که به گفته او، از این طریق بخشی از مشکلات این حوزه رفع شده، «اما هنوز ناوگان باید مورد اصلاح قرار گیرد»./خبرگزاری خانه ملت


 

https://twitter.com/gussipp/status/1101772541197250560


معاون محیط زیست «به دلیل مخالفت با انتقال آب خزر به سمنان» برکنار شد

پروین فرشچی، معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در ایران، اعلام کرده است که عیسی کلانتری، رییس این سازمان، او را برکنار کرده است.

 برخی خبرگزاری‌ها «دلیل برکناری فرشچی، را مخالفت او با طرح انتقال آب خزر به سمنان» طرحی که عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهور پیگیر آن هستند٬ عنوان میکنند.

اما فرشچی گفته است: «دلیل خاصی به عنوان دلیل اصلی برکناری من عنوان نشده است.» /مهر


 

https://twitter.com/rezahn56/status/1101772043748552704


کدخدایی: همه‌پرسی را ضروری نمی‌دانیم

عباس‌علی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان٬ درباره طرح برگزاری همه‌پرسی در مورد FATF گفت: «کسی هراسی از رفراندم ندارد.»
او ادامه داد: «ولی تا زمانی که مجامع قانونی هنوز وظایف خودشان را انجام نداده‌اند و مشغول انجام کار خود هستند، طرح همه‌پرسی را ضروری نمی‌دانیم.»
کدخدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان رییس‌جمهور درباره لوایح FATF و اینکه وی گفت شورای نگهبان با این لوایح موافق است، گفت: «من سخنان ایشان را شنیده‌ام. دو لایحه پالرمو و CFT با ایراداتی به مجلس برگردانده شد. ایرادات پالرمو در مجلس حل شد ولی مشکلات هیات نظارت نسبت به آن باقی مانده بود. در مورد CFT هم مشکلات عمده ما حل نشد که در دستورکار مجمع است.» /ایلنا

https://twitter.com/Behrouz18356770/status/1101710899965059072

مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گیری درباره کنوانسیون پالرمو را به سال آینده موکول کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران، باز هم نتوانسته درباره پیوستن به کنوانسیون پالرمو به نتیجه‌ای برسد.

بنا به گزارش‌ها، مذاکرات مخالفان و موافقان پیوستن به این کنوانسیون، به درازا کشیده و در جلسه امروز درباره آن رای گیری نشده است.

پیوستن یکی از تعهدات دولت ایران به گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (FATF) است و مجلس ایران به آن رای مثبت داده، اما شورای نگهبان با آن مخالفت کرده است.

قرار شده که مجمع تشخیص در سال آینده به این موضوع مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان رسیدگی کند./ایسنا



سازمان منع سلاح‌های شیمیایی: در حملات دومای سوریه از ماده شیمیایی سمی استفاده شده است

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در گزارشی اعلام کرد که در حمله مرگبار سال ۹۷ در شهر دوما واقع جنوب سوریه از ماده شیمیایی سمی استفاده شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۰ اسفند نوشت: سازمان منع سلاح های شیمیایی در گزارشی درباره حمله به شهر دوما اعلام کرده است که دلایل مستدلی حاکی از حمله شیمیایی در دوما وجود دارد و این ماده شیمیایی سمی احتمالا «گاز کلر» بوده است.

براساس گزارش پزشکان محلی در حمله آوریل به دوما دست کم ۴۰ نفر کشته شدند. سازمان منع سلاح شیمیایی عامل این حملات را معرفی نکرده است.

بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در آوریل ۲۰۱۸ دو هفته پس از وقوع این حمله براساس مصاحبه با شاهدان عینی، نمونه‌برداری در محل و اطلاعات دیگری تهیه شده، این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند. /رادیو فردا



شکایت دولت از کریمی قدوسی

لیلا جنیدی٬ معاون حقوقی رییس جمهوری٬ گفت: «ادعای آقای کریمی قدوسی در خصوص جاسوس خواندن رییس جمهور بررسی و باتوجه به آثار آن اعلام شکایت می شود.»

جنیدی در خصوص اظهارات اخیر کریمی قدوسی افزود: «دو سه مورد شکایت از اقای کریمی قدوسی انجام شده است. یکی از شکایت ها منجر به صدور کیفرخواست شد و از این منظر متفاوت بود و قدمی هم پیش رفت اما بعد متاسفانه در قرار موقوفی تعقیب در مرحله بدوی صادر شد که آن را مجدد مورد اعتراض قرار دادیم و شکایت در مرحله بالاتر، باید به دیوان کشور برود.»

او ادامه داد: «ادعای آقای کریمی قدوسی در خصوص جاسوس خواندن رییس جمهور بررسی و باتوجه به آثار آن اعلام شکایت می شود.»/برنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »