? زنده| رسوایی تازه برای صداوسیما

 

رسوایی تازه برای صداوسیما

ارسال پیامک‌های مشکوک به طیف گسترده‌ای از مردم مبنی بر ثبت رای آن‌ها به نام برنامه برنده باش در جشنواره جام جم آنهم بدون آنکه فرد دریافت کننده پیامک در رای گیری شرکت کرده باشد، تبدیل به یک رسوایی برای تلویزیون شده است.

این اتفاق واکنش‌ها مختلف و حواشی زیادی را به دنبال داشته است.

اعتراض‌ها به شدت افزایش یافت. کاربران از وزیر ارتباطات توضیح خواستند. آذری جهرمی نیز به درخواست آن‌ها پاسخ داد و در توئیتی تقلب در جشنواره جام جم را تائید کرد. او تصویری از آمار واقعی ثبت آرا و آمار تقلبی ارائه کرد که در نوع خود شگفت انگیز بود.
پس از این تحولات صداوسیما نیز موضوع را تائید کرد. البته به نظر می‌رسد چاره‌ای جز این برای سازمان وجود نداشت.
در همین راستا دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم مسئله را «یک اختلال در سامانه پیامکی» دانست و تصریح کرد: «رای گیری بخش مردمی جشنواره متوقف شد.» /ایلنا

https://twitter.com/etemadonline/status/1102243067787132928?s=12


احمد خاتمی: ولی‌فقیه جانشین امام زمان است

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقف تهران٬ گفت: «باید دین و ارزش های دینی را تقویت کنیم و در این راه اطاعت از ولایت فقیه اهمیت ویژه ای دارد، ولی فقیه برای ما تنها یک رکن سیاسی نیست او جانشین عام امام زمان(عج) است که بر اساس روایات در زمان غیبت امام زمان(عج) باید به او رجوع شود.»

امام جمعه موقف تهران افزود: «مردم الگوی وفاداری به ولایت را نشان دادند به خصوص در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که زبانزد بود و بر اساس آمار برخی جاها تا ۵۰ درصد بیش از سالیان گذشته مردم در راهپیمایی شرکت کرده بودند.»

خاتمی ادامه داد: «مردم راه خود را در دفاع از ولایت پیدا کردند، مساله وحدت و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه مشاهده می شود، مردمی که صابون گرانی های لجام گسیخته را لمس کرده بودند در راهپیمایی آمدند تا بگویند به انقلاب و نظام وفاداریم، مسئولان محترم شما بیشتر بجنبید و تلاش کنید.»

او تاکید کرد: «مردم از انقلاب و اصول آن جدا نخواهند شد، این مسئولان نظام هستند که باید خود را با اصول انقلاب تطبیق دهند.» /ایرنا


https://twitter.com/mohamad_mirzaee/status/1102179171894259712


پاسخ ضرغامی به خروج آرشیو صدا و سیما: به شایعات بی‌اساس نباید توجه کرد

عزت‌الله ضرغامی٬ رییس سابق سازمان صداوسیما٬ در واکنش به اخبار مربوط به خروج آرشیو دیجیتال این رسانه به خارج از کشور در دوران ریاست‌اش بر این سازمان گفت: «به این طور شایعات بی‌اساس نباید توجه کرد، چون بی‌اساس است و ارزش خبری ندارد.»

ضرغامی افزود: «وزارت اطلاعات درخواست می‌کنم با همه وجود درباره شایعاتی که مطرح می‌شود تحقیق و تعقیب کنند” و در عین حال خواسته است تا “روشن کنند اصلاً درباره چه چیزی حرف می‌زنند.»

او  تاکید کرده که در طول این مدت هیچ‌گونه برگه، اطلاعات، تماس تلفنی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با مساله آرشیو و مسائلی که مطرح می‌کنند، به وی ارائه نشده است./ایسنا



ممنوعیت نمایندگی مجلس برای بیش از سه دوره پیاپی

نمایندگان مجلس تصویب کردند که نامزدی افرادی که سه دوره پیاپی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

براساس این مصوبه مجلس، نمایندگانی که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند، نمی‌توانند در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند.

اسامی ۳۴ نماینده‌ای که نمی‌توانند در دور یازدهم انتخابات مجلس کاندیدا شوند به شریح زیر است: محمد آشوری تازیانی، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، حسین امیری خامکانی، عزیز اکبریان، مهرداد بائوج لاهوتی، یوناتن بت کلیا، علاءالدین بروجردی، مسعود پزشکیان، محمدرضا تابش، کاظم جلالی، شهباز حسن پور بیگلری، حسن خسته‌بند، محمد دهقانی نقندر، محمدرضا رضایی کوچی، علیرضا سلیمی، حسینعلی شهریاری، هادی شوشتری، محمدقسیم عثمانی، محمدحسین فرهنگی، حمیدرضا فولادگر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نادر قاضی‌پور، هادی قوامی، حسن کامران دستجردی، جبار کوچکی‌نژاد، جواد کریمی قدوسی، محمدمهدی مفتح، علیرضا محجوب، علی مطهری، سیامک مره صدق، ناصر موسوی لارگانی، علی لاریجانی، حسین نقوی حسینی، عزت‌الله یوسفیان ملا.

به این ترتیب ۳۴ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی حضور نخواهند داشت. این مصوبه پس از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و لازم الاجرا است. /ایسنا



مسمومیت ۵۷ نفر بر اثر مشروبات الکلی در اردبیل

مجید غریبانی٬ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل٬ با اشاره به آخرین وضعیت مسمومیت مشروبات الکلی در شهرستان مشگین شهر افزود: طبق آخرین بررسی ها امروز صبح تعداد افرادی که با مسمومیت الکلی به بیمارستاهای استان مراجعه کردند به ۵۷ نفر رسیده است.

به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، تلفات فوتی این واقعه به سه نفر رسیده که یک مورد آن مشکوک بوده و در دست بررسی است. /ایسنا


https://twitter.com/sedighepakzamir/status/1102107754322374663


آغاز تحصن معلمان در برخی مدارس تهران

تشکل‌های صنفی معلمان از برگزاری تحصن معلمان در دفاتر مدارس برخی از استان‌های ایران در روز یکشنبه خبر داده‌اند.

تحصن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، البرز، همدان، اصفهان، یزد، قزوین، خراسان جنوبی، تهران و آذربایجان شرقی با استقبال مواجه شده‌است.

پیش از این شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار برگزاری تحصن سه‌روزه آموزگاران از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه شده بود.
این شورا خواستار آزادی فعالان صنفی فرهنگی، رفع تمام موانع قانونی برای فعالیت رسمی و آزاد تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اختصاص سهم کافی در بودجه سال ۹۸ به آموزش و پرورش، رفع مشکلات مدارس و ترمیم اساسی حقوق فرهنگیان شده‌است./گروه تلگرامی انجمن صنفی معلمان


https://twitter.com/azijangravi/status/1101836361538199552?s=12


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »