وزیر آموزش و پرورش: بی‌تفاوت نیستیم

سومین روز تحصن معلمان

زیتون– شمار زیادی از معلمان ایران به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ده‌ها شهر دست از کار کشیده و برای رسیدن به مطالبات صنفی خود تحصن کرده‌اند. این سومین دور تحصن معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۹۷−۹۸ تاکنون است.

این تحصن سه روزه معلمان از روز یکشنبه (۱۲ اسفند) آغاز شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه‌ای که چندی پیش منتشر کرد از معلمان و فرهنگیان خواسته بود که در اعتراض به مشکلات معیشتی و صنفی در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند سر کلاس‌های درس حاضر نشده و در دفتر مدرسه تحصن کنند.

طبق گزارش‌ها این تحصن تاکنون در استان‌های کردستان، کرمانشاه، البرز، همدان، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، خوزستان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، یزد، قزوین، زنجان و چهارمحال و بختیاری با استقبال روبه‌رو شده است.

به گفته شورای هماهنگی، تصمیم به تحصن «بنا به درخواست همکاران و در اعتراض به انباشت مطالباتی که سال‌هاست با بی‌مهری مسئولان ایجاد شده» گرفته شده است.

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، آزادی فعالان صنفی فرهنگی و «رفع تمام موانع قانونی برای فعالیت آزاد تشکل‌های صنفی» به عنوان یکی از مطالبات اصلی معلمان ذکر شده است.

در همین حال محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت که نسبت به مسائل معلمان «بی‌تفاوت» نیست و امیدوار است تا آخر سال «بخشی از مطالبات فرهنگیان از محل اعتبارات تخصیص یافته شده پرداخت شود.»

او گفت که «مراحل اداری پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام و حدود دو هفته پیش اعتبار تخصیص یافته شده به خزانه کشور واریز شده است» و «مطالبات یک ساله معلمان حق التدریس تا پایان امسال پرداخت می‌شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزیر آموزش و پرورش: بی‌تفاوت نیستیم

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »