ادامه محرومیت نرگس محمد و نازنین زاغری از درمان

زیتون– نرگس محمدی و نازنین زاغری، دو زندانی سیاسی، اعلام کردند که همچنان از خدمات درمانی محروم هستند.

این دو زندانی سیاسی ضمن تکذیب سخنان برخی مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر برخورداری آنان از امکانات و خدمات پزشکی، اعلام کردند در صورتی که همچنان به درخواست‌هایشان رسیدگی نشود، بار دیگر دست به «اقدامات اعتراضی» خواهند زد.

وب‌سایت کانون مدافعان حقوق بشر، خبر داد که نرگس محمدی و نازنین زاغری در نامه‌ای به دادستان تهران با اشاره به پایان اعتصاب غذای پیشین خود با قول مساعد برخی از مسئولان، اعلام کردند که همچنان از «رسیدگی پزشکی محروم» هستند.

این دو زندانی سیاسی تاکید کردند که اعزام آنان به خارج از زندان برای معاینه پزشکان «همچنان انجام نمی‌شود» و «ماه‌هاست به دلیل عدم مراجعه به پزشک» دارو ندارند.

آن‌ها خبر دادند که در صورت تداوم عدم رسیدگی به درخواست‌هایشان دست به «اقدامات اعتراضی» خواهند زد.

نازنین زاغری و نرگس محمدی از روز دوشنبه ۲۴ دی، به مدت سه روز اعتصاب غذا کرده بودند. همزمان با این اعتصاب غذا، وزارت خارجه بریتانیا حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن را در اعتراض به وضعیت خانم زاغری احضار کرد.

این دو زندانی سیاسی اعلام کرده بودند، پزشک معتمد سازمان زندان‌ها در گزارشی کتبی، «دستور» داده بود که آنها به طور اورژانسی در مراکز درمانی مورد معالجه قرار گیرند، اما مسئولان زندان به دلایل نامعلوم مانع این کار شده‌اند.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، که به ۱۶ سال زندان محکوم شده، به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است و پیش از این نیز بارها در بیمارستان بستری شده است.

در همین رابطه وکیل نازنین زاغری نیز ماه گذشته گفته بود: «با توجه به بیماری موکل، درخواست انتقال زاغری به بیمارستان را داده‌ایم تا مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان به عمل آید و اکنون منتظر موافقت زندان با درخواست انتقال زاغری به بیمارستان هستیم.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مونیک ویلا، رئیس بنیاد تامسون رویترز، نیز گفت که «به‌راستی نگران» حل و وضعیت جسمانی نازنین زاغری است.

او با انتشار یک بیانیه با ذکر این‌که خانم زاغری از زمان کشف غده در سینه‌اش مراقبت پزشکی جدی دریافت نکرده می‌گوید «این یک شکنجه بی‌رحمانه و آهسته است، یک ناعدالتی دیگر که بر سر او می‌آورند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »