انتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از فشار دولت برای تصویب پالرمو

رییس دفتر حسن روحانی: منظور رییس جمهوری مجمع تشخیص مصلحت نبود

زیتون– محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری٬ گفت که منظور حسن روحانی از «اینکه نمی توان کشور را به دست ۲۰-۱۰ نفر سپرد»، مجمع تشخیص مصلحت نظام نبوده است.

امروز مصباحی مقدم٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اعتراض به دولت گفته بود که دولت و «مطبوعات جریان خاص» برای تصویب لوایح FATF این مجمع را تحت فشار گذاشته‌اند.

به گفته مصباحی مقدم ایران برای دور زدن تحریم‌ها نیاز به اقداماتی دارد که تصویب این لوایح مانع آن می‌شود.

پیشتر حسن روحانی در اظهاراتی از مصوبه های بلاتکلیف مانده مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی که اکنون برای تعیین تکلیف در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، انتقاد کرده و گفته بود: «نمی‌شود کشور را به ۱۰ الی ۲۰ نفر داده و بگوییم تابع تصمیمات شما هستیم».

رییس جمهوری تاکید کرده بود که «عده‌ای می‌خواهند دور کشور دیوار بکشند.»

واعظی امروز تاکید کرده بود که «ه عنوان مثال، صحبت آقای رئیس جمهوری در بانک مرکزی درباره (لوایح مرتبط با) اف ای تی اف، اصلا درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود. بویژه این که خودشان از ابتدای تشکیل مجمع تا امروز عضو آن هستند. مضافاً این که مجمع تشخیص ۲۰-۱۰ نفر نیستند، بلکه بالای ۴۰ نفرند.»

با اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان بر سر مصوبه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده است اما تاکنون اعضای آن نتوانسته اند به توافقی در رد یا تایید این مصوبه برسند.

دولت ایران می گوید برای بهبود فضای کار بانک های ایرانی با موسسات مالی بین‌المللی، تایید نهایی این مصوبه ضروری است اما مخالفان می گویند که با الحاق ایران به چنین کنوانسیون هایی راه دور زدن تحریم ها مشکل‌تر می شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

انتقاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از فشار دولت برای تصویب پالرمو

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »