اعتراض دفتر نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای به حکم صادره برای ابوالفضل قدیانی

زیتون– دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی مبنی بر مطالعه و رونویسی از برخی کتاب‌های مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

ابوالفضل قدیانی٬ فعال سیاسی و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی٬ توسط قوه قضاییه به زندان محکوم شد.

مرتضی قدیانی٬‌ فرزند این فعال سیاسی در توئیتر خود محکومیت جدید او را منتشر کرد و نوشت که پدرش به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده است.

در حکم او آمده که دادگاه براساس گزارش یک نهاد سپاه و وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی درباره ابوالفضل قدیانی این حکم را صادر کرد.

این فعال سیاسی همچنین برای مجازات تکمیلی به «مطالعه و رونویسی» از کتاب‌های «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی و «دشمن شناسی» از کتاب‌های منتشر شده در انتشارات انقلاب اسلامی، محکوم شده است.

دفتر نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به صدور این حکم٬ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و بکارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه ای به دادگاه هاجهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌روح‌کار‌‌‌فرهنگی‌می‌داند.»

ابوالفضل قدیانی در بهمن ماه اعلام کرده بود به دادگاه انقلاب احضار شده اما از آنجا که این دادگاه را «غیرقانونی» می‌داند، در آن حضور نخواهد یافت.

این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، پس از اعتراض‌های سال ۸۸ بازداشت و یک سال زندانی شد. او بار دیگر در سال ۹۱ به دو سال زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم و زندانی شد.

او بارها رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور دانسته است.

آقای قدیانی در آخرین نوشته اش، در تحلیل بیانیه اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشته بود که رهبر جمهوری اسلامی «تن به اصلاح نخواهد داد» و تنها راه حل خروج از این «بن‌بست» «مقاومت یکپارچه» همه گرایش‌های سیاسی است تا «سختی استبداد بشکند و تن به رفراندوم سراسری جهت تغییر نظام حاکم دهد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این مجازات سنگین و طاقت فرسایی است . ولی چون آقای قدیانی از امت حزب اله حاضر در صحنه بودند و در دهه ۶۰ و ۷۰ به هشدارها توجه نکردند، بهتر است یک بار اثرهای امام خمینی ره و امام خامنه ای رهِ آینده را رونویسی کنند، تا شاید پشتیبانان کنونی حکومت مطلقه فقیه پند بگیرند ! بحول و قوه الهی!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »