اعتراض فلسطینی‌ها به حماس: می‌خواهیم زندگی کنیم

زیتون– مردم فلسطین در حالی برای سومین روز پی‌درپی برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند که اخبار حکایت از دستیگری صدها نفر از معترضین توسط حماس دارد.

تظاهرات اعتراضی صدها تن از ساکنان نوار غزه از روز پنج‌شنبه ۲۳ اسفند آغاز شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ «بدنا نعیش» (می‌خواهیم زندگی کنیم) بازتاب گسترده‌ای یافت.

به گزارش رادیو فردا روزگذشته (شنبه)، سومین روز این اعتراض‌ها، با یورش شبه‌نظامیان گروه حماس، که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار است، روبه‌رو شد و خیابان‌های غزه شاهد حضور گسترده مأموران امنیتی حماس بود.

بنا بر تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، مأموران حماس ضمن تیراندازی هوایی، به سوی تظاهرکنندگان یورش برده و شماری از آنها را بازداشت کردند.

گروه‌های فلسطینی مدافع حقوق بشر از بازداشت چهار تن از فعالان مدنی توسط نیروهای امنیتی حماس خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در سومین روز این اعتراض‌ها نیز صدها تن از ساکنان غزه به خیابان‌ها آمدند و تصاویر ویدئویی منتشر شده در اینترنت از برخورد نیروهای حماس با معترضان و شلیک هوایی حکایت دارند.

گزارش‌های دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان در دست نیست اما روزنامه «الشرق الاوسط» تعداد بازداشتی‌ها تا شامگاه شنبه را حدود پانصد تن ذکر کرده است. خبرگزاری آلمان نیز می‌نویسد که بیش از ۶۰۰ نفر از معترضان غزه توسط حماس بازداشت شده‌اند.

شماری از گروه‌های فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای مشترک، از گروه حماس خواستند به حضور مسلحانه‌اش در خیابان‌ها پایان دهد و بازداشت‌شدگان را بلافاصله آزاد کند.

مقام‌های کرانه باختری نیز با تأکید بر «حق آزادی بیان»، از حماس خواسته‌اند به خشونت علیه معترضان پایان دهد و بازداشت‌شدگان را آزاد کند.

افیر گندلمن، از سخنگویان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به برخورد با معترضان غزه در توئیتی ضمن بازنشر تصاویر نیروهای امنیتی حماس نوشت، «این است زندگی در حکومت تروریستی حماس.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حدودا”۵-۶سال پیش فرمانده یک کشتی تانکر عربی که بصورت مرتب بنزین وارد میکرد فلسطینی بود،
    اومیگفت که زن و ۲ دختر دارد که در فلسطین زندگی میکنند،
    با این حال اومیگفت:قدیم ها شیخ ما یاسر عرفات باگردن کج به دور دنیا راه می افتــد تا بلکه صلح ای ایجاد کند تا مامردم عادی بتوانیم زندگی کنیم!
    والآن هم محمود عباس همینکار را آنجام میدهد، دقیقا” زمانیکه به یک راه حلی میرسند ارزل و اوباش رژیم شما یا موشک بسوی اسرائیل پرتاب میکنند ویا یک سرباز اسرائیلی را گروگان میگیرند وهمه ی تلاش های شیخ ما بهم میخورد!
    اوسپس با التماس میگفت: تو را بخدا ول کنید ما حمایت شما را نمیخواهیم بس کنید!!! انگاری ما اکثریت ملت ایران اینو میخواهیم که بخشی از ثروت ما که شدیدا” به آن نیاز داریم درآنجا حیف ومیل شود؟!!!
    درپاسخ میگفتم عزیز برادر اکثریت مطلق ما هم راضی نیستیم ولی چه کنیم گرفتار هستیم!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »