? زنده| سرکوب و بازداشت فلسطینیان توسط حماس ادامه دارد

 

آوار چند خانه‌ کپری در اطراف شهر ری جان دو کودک را گرفت

یک سازمان مردم‌نهاد در ایران اعلام کرد که بر اثر آوار شدن کپرها در پی بارش باران در اطراف شهر ری، دو کودک کشته شدند.

جمعیت امام علی که یک سازمان مردم نهاد در ایران است، روز دوشنبه ۲۷ اسفند با انتشار عکس‌هایی از کپرهای آوار شده گزارش داد که این کپرها روز یکشنبه براثر باران در اطراف شهر ری آوار شده است.

بنابر این گزارش، آوار این کپرها باعث مرگ دو کودک شده است.



حکم متهمان پرونده بانک سرمایه: ۲۰ سال حبس و شلاق در ملاء عام

مسعودی مقام٬ قاضی پرونده متهمان بانک سرمایه٬ در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط در شعبه سوم دادگاه گفت: «حکم اعضای هیات مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی صادر و امشب ابلاغ می‌شود.»

او افزود: «هر کدام از این متهمان به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.»

مسعودی مقام در رابطه با سایر متهمان بانک سرمایه گفت: «رسیدگی به پرونده آقای رضوی بعد از عید انجام می‌شود و پرونده سایر مدیران بانک‌ها وارکان اعتباری هنوز از دادسرا ارسال نشده است.»

او در ارتباط با اظهارات مرجان شیخ الاسلامی که در حال حاضر متواری است، گفت: «تمام متهمان مدافعاتی دال بر بیگناهی و نحوه مداخله خود ارائه می‌دهند.»/میزان



واعظی: دفتر رییس جمهوری از سفر اسد به تهران اطلاع نداشت

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، در حاشیه آخرین جلسه هیئت وزیران در سال جاری با بیان اینکه دفتر رییس جمهوری از سفر بشار اسد به ایران اطلاع نداشت، گفت: «من زمانی که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شدند از موضوع مطلع شدم.»

او با اشاره به استعفای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، هم‌زمان با سفر بشار اسد، رییس‌ جمهوری سوریه به ایران گفت: « این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رئیس‌جمهوری باید به آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت.»

او البته توضیح داد که «سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.»/ایرنا



مطهری: برای شکستن حصر از هر دری وارد شدیم

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ گفت: «در موضوع حصر گشایش‌هایی صورت گرفته به ‌ویژه درباره آقای کروبی اقداماتی صورت گرفته اما هنوز مصداق حصر خانگی باقی است و آنها اجازه ندارند هر جا می‌خواهند، بروند. از نظر من ادامه حصر خانگی بعد از بازگشت جامعه به آرامش در سال ۹۰ بدون حکم دادگاه صالح خلاف قانون اساسی بوده و حدود ۸ سال است که این بی‌قانونی در حال انجام است.»

او افزود: «در واقع قوه قضاییه در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و به شورای عالی امنیت ملی اجازه داده است که به جای قوه قضاییه بدون محاکمه و تفهیم اتهام و بدون شنیدن دفاعیات متهمان، حکم مجازات صادر کند. حکم‌شان هم این است که این افراد محکوم به حصر خانگی هستند تا هر وقت که دل‌مان بخواهد و کاری هم به اتهامات طرف مقابل و اشتباهات نهادهای حکومتی در سال ۸۸ نداریم.»

مطهری ادامه داد: «در اینجا مجلس هم کوتاهی کرده است؛ چراکه وظیفه اصلی مجلس حراست از قانون اساسی است. رییس‌جمهور هم به عنوان مسوول اجرای قانون اساسی کوتاهی کرده است. ایشان باید مصوبه رفع‌ حصر را از شورای عالی امنیت ملی بگیرد؛ اگرچه اساسا ارجاع این پرونده بعد از آرامش جامعه در سال ۹۰ به شورای عالی امنیت ملی کار درستی نبوده و نوعی فرار از محاکمه و آشکار شدن حقایق بوده است. ولی فعلا راهی غیر از این نیست. به تشخیص من، شورای عالی امنیت ملی هم تمایل به رفع‌ حصر دارد و هزینه حصر را بیشتر از منافع آن می‌داند.» اعتماد



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پست ریاست‌جمهوری حذف شود

محمد صفار هرندی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد داد که در ساختار اداره کشور نخست‌وزیر جایگیزین رییس‌ جمهوری شود.

این پیشنهاد که چند سال پیش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای نیز مطرح شده بود، با انتقادات بسیار و از جمله مخالفت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت مواجه شد.

منتقدان این طرح می‌گویند که جایگزینی ریاست‌جمهوری با نخست‌وزیری گام دیگری برای تضعیف جمهوریت و حذف رای مستقیم مردم است.

در نظام پارلمانی مورد اشاره آقای صفار هرندی، نخست‌وزیر با رای مجلس انتخاب می‌شود و این مجلس قدرت برکناری وی را خواهد داشت.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »