وزیر رفاه احمدی‌نژاد به ۲۰ سال زندان محکوم شد

زیتون– قاضی دادگاه ویژه جرایم اقتصادی٬ مسعودی مقام٬ خبر از محکومیت هر سه متهم پرونده بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور دائم داد.

قاضی مسعودی مقام در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی در جمع خبرنگاران در رابطه با صدور حکم مدیران بانک سرمایه، تاکید کرد: «حکم ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه یعنی علی بخشایش، محمدرضا توسلی و کاظمی صادر شده است.»

اسدالله مسعودی‌مقام، قاضی شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی، به خبرنگاران گفت احکام صادرشده و «امشب به مهتمان ابلاغ می‌شود.»

قاضی مسعودی‌مقام اشاره‌ای به قطعی یا قابل تجدید نظر بودن این احکام نکرد اما احکام صادرشده در «دادگاه‌های ویژه جرائم اقتصادی»، به‌جز اعدام، قطعی هستند.

سه نفری که احکام جدید درباره‌شان صادر شده شامل پرویز کاظمی، رییس سابق هیئت مدیره، علی بخشایش، مدیرعامل سابق، و محمدرضا توسلی، عضو سابق حقوقی بانک سرمایه هستند.

پرویز کاظمی که در دولت اول احمدی‌نژاد وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود در یکی از جلسات قبلی دادگاه واریز شدن مبلغ ۳۰ میلیون یورو به حساب همسرش را تایید کرد اما گفت که این مبلغ را «بابت مشاوره به یک شرکت کره‌ای» دریافت کرده است.

پرویز کاظمی همچنین متهم بود که «۴۶ فقره تسهیلات خارج از ضوابط و غیرمجاز» به مبلغ حدود دو و نیم میلیارد تومان به شرکت‌ها پرداخته که ۴۱ فقره از آنها «مجهول‌الوصول بوده است».

به گفته رسول قهرمان، نماینده دادستان، تخلفات بانک سرمایه «یک ابرفساد به شمار می‌رود» و «۴۰۰ متهم تا کنون شناسایی شده است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. اینها دستچین شدگان نظام مقدس هستند ! ایشان تنها می چاپیدند وگرنه ولی امر مسلمین جهان هم تریلی تریلی دلار و طلا به خارج (جنوب لبنان و …) میفرستد یا برای ساخت حرم و هتل و بزرگراه و بیمارستان و نیروگاه و گورستان به عراق و لبنان و پرداخت مقرری دلار به عراقی ها و فلسطینی ها و جاهای دیگر میفرستد، برای حوزه های آموزش آخوند هزینه می شود، جنگل ها را بیایان میکنند و …، کسی اگر اعتراض یا انتقاد کند سرکوب میشود!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »