? زنده| سه سیل بند حاشیه کارون در اهواز شکست

 

جاده ترانزیتی اهواز – شوش زیر آب رفت

جاده مواصلاتی اهواز – شوش پس از بالا آمدن شدید آب کارون و دز زیر آب رفت و تردد از آن ممنوع شد.

جاده ترانزیتی اهواز – شوش یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور محسوب می‌شود که در سیلاب شدید اخیر به زیر آب رفته است.

پلیس راه اهواز امروز تردد خودروهای سواری را از این جاده ممنوع کرده است و فقط ماشین‌های سنگین به ندرت اجازه تردد دارند./تسنیم



سه سیل بند حاشیه کارون در اهواز شکست

علیرضا عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اعلام کرد سه سیل بند حاشیه رودخانه کارون در اهواز شکسته شد.

به گفته وی به دلیل شکستگی سیل بند شهرک اندیشه در شمال اهواز تاکنون ۵۰ متر آب پیش روی کرده و تلاش می شود تا این سیل بند در کنترل قرار گیرد.

پیشتر وزیر کشور ایران گفته بود که ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض سیل هستند./ایرنا



راهداری: نشست نیم متری زمین در جاده چالوس

مجتبی حاجیان٬ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز٬ از نشست نیم متری زمین در جاده چالوس خبر داد و گفت: «احتمال دارد مجبور باشیم به اندازه دو متر از محدوده نشست کرده را برداریم و با مصالح درشت دانه مسیر را پرکنیم تا در صورت بارش مجدد، آب از میان این مصالح درشت دانه عبور کند و مشکل جدیدی ایجاد نکند.»

به گفته او مجتبی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: رانش زمین در محدوده خرگوش دره محور کرج چالوس بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف زمستانی اتفاق افتاده است./ایسنا



قطار خرمشهر – تهران تا اطلاع ثانونی تردد ندارد

غلامحسین فارسیان٬ معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر٬ گفت: حرکت قطار خرمشهر – تهران به دلیل آبگرفتگی خط آهن اهواز – اندیمشک تا اطلاع ثانونی متوقف شده است.

به گفته او با توجه به شکستگی خط و آبگرفتگی ناشی از سیلاب خط آهن بین ایستگاه بامدژ و آهودشت حرکت قطار خرمشهر – تهران از ۱۵ فروردین ماه متوقف شده است./ایرنا



۶ سد در کردستان سر ریز کرد

حسن علوی، نماینده مردم سنندج در مجلس گفت که به به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌ها آب کم کم درحال نزدیک شدن به باند فرودگاه سنندج است و از سوی دیگر از ۹ سدی که در این استان وجود دارد، ۶ سد سرریز کرده است.

او گفته است که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته تا خرداد ماه بارندگی‌ها در کردستان ادامه دارد و بی‌تردید دولت باید یک فکر اساسی نسبت به این موضوع داشته باشد./ایلنا



نماینده پلدختر: سیل زدگان جز لباس تنشان چیزی در بساط ندارند

حمیدرضا کاظمی٬ نماینده مردم پلدختر در مجلس٬ با بیان این که ۳۰ هزار نفر در سیل اخیر لرستان بی خانمان شده‌اند گفت که سیل زدگان جز لباس تن خود چیزی در بساط ندارند./ایسنا



خسارت سیل به بیش از ۸۰ اثر تاریخی لرستان

محمدحسن طالبیان٬معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری٬ گفت: «سیل اخیر لرستان به بیش از ۸۰ اثر تاریخی و زیرساخت گردشگری استان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان خسارت زده است.»

او گفت که سیل به پل «شکسته»، «کشکان»، «کلهر» و برخی دیگر آسیب بسیار زده است.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آسیب سیل به قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر و ادامه داد که اطرف قلعه فلک‌الافلاک دچار لغزش خاکی شده که برای تثبیت برج نیازمند اقدام مهندسی است.

طالبیان تاکید کرد: «حدود ۳۰ اثر از جمله خانه تاریخی در بروجرد خسارت دیده که عملیات ارزیابی برای برآورد دقیق خسارت در حال انجام است.»

او با اشاره به بسیج امکانات برای احیاء آثار تاریخی لرستان گفت: امروز نیز تیم مهندسی سازه از آثار تاریخی استان بازدید و اقدامات اضطراری برای نجات این اثرها را انجام می‌دهند./ایسنا



معاون دادستان کل کشور فروش چادرهای هلال احمر را تایید کرد

جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تأیید کرد تعدادی از چادرهای امدادی هلال احمر که باید به صورت رایگان در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گرفت توسط به گفته او «سودجویان» به فروش رسیده‌است.

با تأیید این که آگهی‌هایی مبنی بر فروش تعدادی از چادرهای امدادی هلال احمر در فضای مجازی وجود داشته، افزود: «بسیاری از این مشکلات و تخلفات در گذشته نیز وجود داشته ولی امروز طرح آن در فضای مجازی باعث ایجاد شفافیت و مانع سوء استفاده سودجویان می‌شود».

طی روزهای گذشته تعدادی آگهی مبنی بر فروش چادرهای هلال احمر به قیمت‌های مختلف در چند سایت اینترنتی از جمله سایت «دیوار» منتشر شد.
این در حالی است که جمله «غیرقابل فروش» بر روی این چادرها نوشته شده‌است./ایرنا



رییس کمیسیون امنیت مجلس: سپاه تروریستی اعلام شود، ارتش آمریکا را در لیست تروریستی قرار می‌دهیم

حشمت‌الله فلاحت پیشه٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ از تدوین طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران خبر داد.

این نماینده مجلس توضیح داد: «اگر آمریکایی های سپاه پاسداران را در جزو گروههای تروریستی قرار دهند، ارتش آن ها را در لیست تروریستی قرار می‌دهیم.»

به گفته فلاحت پیشه قرار است این طرح از سوی نمایندگان امضا و به هیات رئیسه مجلس داده شود./فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »