پول دکل نفتی به کارگاه شراب‌سازی رفت

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در گفتگویی رادیویی درباره حکم پرونده دکل نفتی گفت: «اگر [حکم]نامتناسب بود اعتراض می‌کنیم. باید حکم را ببینم.»

این پرونده که سال ۹۱ در دادسرا مفتوح شد، ۶ متهم داشت و دو متهمش در خارج از کشور بودند و یکی از آنان مصطفوی‌طباطبایی نام دارد و دیگری که از کشور خارج شد. محاکمات ۱۱ جلسه طول کشید.

Risultati immagini per ‫دکل نفتی گم شده‬‎

دولت‌آبادی تاکید کرد: «پرونده مالی پیچیده بود….این پرونده از پرونده‌هایی بود که به سختی جلو می‌رود مانند پرونده پتروشیمی. آقای طباطبایی که در محاکمات نبود مصاحبه مفصلی با رسانه‌ای کرده بود و خودش نیامد ولی وکیلش آمده بود. پرونده مهمی است.»

داستان «دکل گمشده» از دولت دوم محمود احمدی‌نژاد آغاز شذ .در همان زمان شرکت تأسیسات دریایی به مدیرعاملی علی طاهری‌مطلق، مدیرعامل وقت این شرکت، در یکی از مناقصه‌های فاز ۱۴ پارس‌جنوبی برنده شد و بر مبناب همین پروژه شرکت مذکور تلاش کرد دکل حفاری نفتی خریداری کند.

بر اساس گزارش روزنامه شرق پولی که قرار بود برای این دکل پرداخته شود طبق ادعای وکیل یکی از متهمان پرونده و اسنادی که «عمر کامل» به دادگاه ارائه کرده است، از سوی مصطفوی‌طباطبایی صرف سرمایه‌گذاری در صنعت شراب‌سازی شده است. طبق ادعای این وکیل در گفتگو با روزنامه قانون در اردیبهشت ۹۷، مصطفوی مبالغ چشمگیری نیز به کمپین تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمک کرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. دیدگاهتان را بنویسید!
    نوشتیم ولی نشان نمی دهید. گرفتاریتان زیاد یا وقتتان کم شد یا سیاستتان دگرگون شد؟

  2. اگر برای شراب «سرمایه گذاری» شده حلالشان باد (سهم خود را عرض میکنم).
    آقای خمینی و بهشتی و رفسنجانی و خامنه ای و دیگر رفقیانشان آن همه به حزب الهی ها میدان میدادند و غیر از آنها را بی ایمان میخواندند و از حقوقشان محروم میکردند، همان طور که امروز هم چنین روشی جاری است. ولی تجربه در سراسر این چهل سال نشان میدهد که این جماعت حزب الهی و آخوند حکومتی از بالا تا پایین (منهای برخی استثناها) تا توانستند با هزینه مردم ایران، در تحقیر ایران و ایرانی از هیچ کوششی پرهیز نکردند و تا توانستند از قدرت و سرمایه های ملی ما سؤاستفاده کردند و عنصر «ملی» را بنام اسلام کوبیدند ! همه شعارها نه از روی اعتقاد بلکه براری گرفتن قدرت و ثروت کشور بوده .
    این هم یکی از هزاران هزار گونه سؤاستفاده است. خود خمینی هم بگفته رفسنجانی در درگیری های ماه های نخست پس از انقلاب پنهانی به حزب جمهوری اسلامی کمک مالی میکرد. رئیس حزب را هم به بالاترین مقام قضایی گماشت، بدون تحصیل و تجربه حقوقی ! بگفته دکتر خزعلی در ظاهر دوتا اتاق را نشان میدادندو در واقع در باغ بزرگی میزیست و …! بگفته کرباسچی (شهردار تهران ، در هنگام محاکمه اش) خمینی حدود ۱۳ میلیون تومان (با قیمت آن زمان) را به او داد تا برای احمد کاری بکند! این سؤاستفاده ها را پیایانی نیست. نماند تا خود را بیش از آن معرفی کند.
    امروز هم آن که رهبر اینهاست تریلی تریلی دلار و طلا به خارج میفرستد. از پایین دستها چه توقعی است؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »