سعید قاسمی: در پوشش هلال احمر به مجاهدین آموزش می‌دادیم

زیتون– سعید قاسمی‌٬ از اعضای سابق سپاه و سخنران تجمعات بسیجیان٬ روز گذشته در یک گفت‌وگوی ویدیویی اینترنتی از استفاده سپاه از لگوی هلال احمر برای اهداف نظامی گفت.

او در این گفت‌گو خبر از آن داد که «در بوسنی تحت پوشش هلال‌ احمر» رفته بودیم به «نیروهای مجاهدین آموزش نظامی می‌دادیم.»

قاسمی در ادامه مدعی شد که این موضوع را برای آن طرح می‌کند که کریستین[امانپور] خبرنگار سی‌ان‌ان آن را لو داد.

او در ادامه گفته بود: «با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم. از ما استیل گرفتند. با مجاهدین سراسر دنیا یگان‌های جهادی تشکیل دادیم.»

سخنان این عضو سابق سپاه در حالی منتشر شد که پس از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حتی پس از وقوع سیل گسترده در ایران٬ حساب‌های هلال احمر ایران بسته شده بود و کشورهای دیگر امکان کمک به ایران را از این طریق نداشتند.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه به نقل از رئیس جمعیت هلال احمر ایران نوشت که به دلیل وجود «تحریم‌های خارجی» تاکنون برای کمک به سیل‌زدگان «مبلغی به حساب ایران واریز نشده است».

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از تصویب رقم ۵۰۰ هزار یورویی کمک صلیب سرخ جهانی به ایران خبر داد، اما گفت: «همچنین با وجود تصویب پرداخت مبالغی از سوی اتحادیه اروپا تاکنون ایران مبلغی را دریافت نکرده است.»

علی‌اصغر پیوندی ادامه داد: «از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کردیم که تحریم‌ها نباید به مردم ایران آسیب برساند و فدراسیون جهانی و صلیب سرخ از هر طریقی که صلاح می‌دانند مسیر ارسال کمک‌ها به ایران را هموار کنند.»

او گفت: «به دنبال بسته بودن حساب سوئیفت و حساب ارزی هلال احمر در اثر تحریم‌ها، با وجود اعلام عددها و ارقام، مبلغی به حساب هلال احمر ایران واریز نشده است.»

این نکته‌ای است که آقای پیوندی پیشتر هم گفته بود و دیگر مقامات جمهوری اسلامی هم با تکیه بر آن تحریم‌ها را مانعی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان دانسته بودند، تا آنجا که سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن اعتراض به «بسته شدن حساب‌های هلال احمر» توسط آمریکا،‌ این کشور را «مسئول نتایج مخرب سیل‌های اخیر ایران» دانست.

هلال احمر در واکنش به این ادعای سعید قاسمی امروز بیانیه‌ای داد مبنی بر اینکه «هیچ گاه اجازه استفاده از نشان و لباس خود را به نیروی نظامی نمی دهد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »