? زنده|عفو بین‌الملل: به آزار معترضان به حجاب اجباری پایان دهد

 

امکان وقوع یک فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم وجود دارد

احمد سواری٬ مشاور استاندار خوزستان در امور تالاب ها و سواحل، نسبت به وقوع یک فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم بر اثر آلودگی نفت و گاز ناشی از آبگرفتگی تاسیسات نفتی هشدار داد.

سواری با اشاره به ورود حجم زیادی از سیلاب های کرخه به هورالعظیم بیان کرد: «هم اکنون سیلاب تاسیسات نفتی مستقر در هورالعظیم را محاصره کرده و احتمال آلودگی نفتی و فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم دور از ذهن نیست.»

او افزود: «تعدادی از تاسیسات نفتی در هورالعظیم از مدار خارج شده یا در حال خارج کردن آنها از مدار هستند ولی در صورت ورود آب به یکی از این تاسیسات، به طور قطع مقادیر زیادی نفت وارد تالاب خواهد شد.»/ایرنا



گزارشگران بدون مرز: آزادی بیان در ایران کمتر شده است

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی سازمان گزارشگران بدون مرز، وضعیت آزادی بیان در ایران در مقایسه با باقی کشورهای جهان و نسبت به سال گذشته میلادی، بدتر شده و ایران در سال ۲۰۱۹، با شش پله سقوط در جایگاه ۱۷۰‌ام این رده‌بندی از مجموع ۱۸۰ کشور این فهرست قرار گرفته است.

بررسی این سازمان غیردولتی که مقر آن در پاریس است، نشان می‌دهد که در یک سال گذشته وضعیت آزادی بیان در سراسر جهان بدتر شده، میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران بیشتر شده و تعداد کشورهایی که در آنها روزنامه‌نگاران بتوانند آزادنه فعالیت کنند، کمتر شده است./بی‌بی‌سی فارسی



عفو بین‌الملل: به آزار معترضان به حجاب اجباری پایان دهد

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست به آزار، بازداشت و حبس فعالان حقوق زنان که اعتراض به حجاب اجباری را به طور مسالمت‌آمیز ابراز می‌کنند پایان دهند.

عفو بین‌الملل در بیانیه روز پنج‌شنبه‌اش همچنین گفته است که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی اخیرا با احضار یا تماس با شماری از فعالان حقوق زنان، آنها را تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه اعتراض‌ به حجاب اجباری بازداشت خواهند شد./رادیوفردا



 

حساب کاربری آیت‌الله خامنه‌ای در اینستاگرام مجددا فعال شد

صفحه انگلیسی آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ و ابراهیم رئیسی٬ رییس قوه قضاییه٬ در شبکه اجتماعی اینستاگرام مجددا فعال شده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای گذشته اقدام به حذف صفحه برخی مسئولان جمهوری اسلامی کرده بود. بسیاری از این صفحه‌ها متعلق به چهره‌های نظامی و اعضای سپاه پاسداران بود، اما صفحه انگلیسی رهبر ایران در اینستاگرام و صفحه رئیس قوه قضاییه ایران هم از جمله موارد حذف شده بود.

این دو صفحه امروز پنج‌شنبه ۲۹ فروردین مجددا قابل دسترسی هستند. هنوز مشخص نیست که آیا این مسئله به دنبال گفت‌وگوهای احتمالی با مسئولان اینستاگرام اتفاق افتاده یا خیر.



روحانی: آمریکا اگر عاقل بود باید به خاطر سیل ایران یکسال تحریم‌ها را معلق می‌کرد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ گفت: «اگر سران آمریکا عقل داشتند باید به خاطر سیلی که در ایران آمده، تحریم‌ها را برای یک سال تعلیق می‌کردند. آن وقت معلوم می‌شد که آن‌چه ما درباره آمریکا خباثت آمریکا می‌گوییم اشکال دارد و مردم می‌گفتند پس آنها علیه ما نبودند.»/ایسنا


https://twitter.com/mahtabgholizade/status/1118817684421074944


صفحه اینستاگرام رییس قوه قضاییه مجددا در دسترس قرار گرفت

صفحه رسمی ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در اینستاگرام بار دیگر فعال شد.

یک روز پس از مسدود شدن صفحه چند فرمانده سپاه پاسداران در اینستاگرام، صفحه رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی هم در این شبکه اجتماعی روز چهارشنبه از دسترس خارج شد.

با این حال صفحات مربوط به فرماندهان سپاه پاسداران هم‌چنان از دسترس خارج است.

پس از ثبت رسمی قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا، شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحات فرمانده کل این نیرو و تعدادی از دیگر فرماندهان آن از جمله قاسم سلیمانی را رسماً مسدود کرد.


https://twitter.com/rezahn56/status/1118777627467223040


روحانی: مردم سپاه را از خود و خود را از سپاه می‌دانند

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ در مراسم روز ارتش گفت: «مردم سپاه را از خود و خود را از سپاه می‌دانند. توهین به سپاه و نیروهای مسلح، توهین به ملت ایران محسوب می‌شود.»

او گفت که آمریکا به خاطر ۴۰ سال ایستادگی از ملت ما و سپاه پاسدارن و نیروهای مسلح و نیز از همه نیروهای مردمی منطقه عصبانی است.

روحانی حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی یمن را از جمله «نیروهای مردمی» خواند که عصبانیت آمریکا را برانگیخته‌‌اند./فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »