دریاچه ارومیه سیراب شد

زیتون– باران‌های اخیر تاثیرات بسیار مثبتی را در دریاچه ارومیه گذاشته، به‌گونه‌ای که وضعیت این دریاچه بسیار بهبود یافته است.

بر اساس آمار از ابتدای سال آبی تا هفته گذشته، دریاچه ارومیه ۵۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته که از نظر کارشناسان عدد بسیار قابل قبولی بوده است. بر این اساس، حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب به ذخایر آب دریاچه ارومیه اضافه شده بود و به گفته محمد حاج‌رسولی‌ها٬ مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران٬ وسعت این دریاچه حدود ۵۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافت.

ایسنا خبر داد که اما جدیدترین اطلاعات حاکی از این است که مساحت دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۶۴۷ کیلومتر مربع و نسبت به اول مهر سال گذشته، ۱۲۰۱ کیلومتر مربع افزایش نشان می‌دهد، این در حالی است که با افزایش مساحت دریاچه به میزان تبخیر دریاچه نیز افزوده می‌شود.

به گفته عقیل اقدسی٬ مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی٬ حجم دریاچه در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال گذشته، یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون متر مکعب بوده که این میزان در حال حاضر سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون متر مکعب است و نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب و نسبت به اول مهر سال گذشته، دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

بر این اساس، در پی بارندگی‌های اخیر و رهاسازی آب سدهای استان، تراز دریاچه ارومیه طبق آمار ۳۰ فروردین ماه سال جاری به ۱۲۷۱ متر و ۴۲ سانتی متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ سانتی متر و نسبت به اول مهر ۱۳۹۷، یک متر و ۱۷ سانتی متر افزایش دارد.

تراز دریاچه ارومیه ۱۱۸ سانتی متر افزایش یافته است. سطح تراز دریاچه ارومیه در ۳۰ فروردین ماه سال جاری، ۱۲۷۱.۴۵ متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد بوده که نسبت به ابتدای سالی آبی ۹۸-۹۷ (با تراز ۱۲۷۰/۷۴)، ۱۱۸ سانتی متر افزایش داشته است.

همچنین پیش از این فرهاد سرخوش٬ مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه٬ پیش از این به ایسنا گفته بود که حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافته و تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۱۹ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش داشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. از برکت ولی امر مسلمین جهان !
    سوریه و قبرستان ها و شهرهای سامرا و نجف و کربلای عراق و حزب اله لبنان و غزه و … هم از برکت وجود مبارک ایشان (نفت خام و دیگر سرمایه های ایران) بهرمندند ! بحول وقوه الهی!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »