محرومیت عضو شورای شهر اصفهان از حضور در جلسات این شورا

زیتون– مهدی مقدری٬ عضو شورای شهر اصفهان٫ از حضور در جلسات این شورا منع شده است.

این عضو شورای شهر دلیل صدور این حکم، توئیت‌ و پست اینستاگرامی‌اش در دفاع از مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز و علی اصغر غروی رییس نهضت آزادی اصفهان اعلام کرد.

این عضو شورای شهر اصفهان در حمایت از حاجتی نوشته بود: «چرا این نکته بدیهی را برخی در نمی‌یابند یا نمی‌خواهند دریابند که: حق داشتن لزوما به معنای برحق بودن نیست … هر انسانی حتی اگر ما اندیشه یا عقیده او را نپسندیم و درست ندانیم، حقوقی دارد که از مهمترین این حقوق، حق دادرسی عادلانه است. آزادگی در این است که فرد از حقوق افرادی دفاع کند که با آنها مخالف است. مهدی حاجتی را آزاد کنید.»

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز، پنجم مهرماه سال جاری و به دلیل نوشتن توئیتی در حمایت از «دو دوست بهایی بازداشت شده» از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود. او ۱۵ مهرماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. ایسنا آن زمان نوشت که قرار است حاجتی «تا پایان تحقیقات پرونده تحت نظر بماند». او پس از آزادی از زندان، اجازه پیدا نکرد در جلسه‌های شورای شهر شیراز حاضر شود.

رییس دادگستری استان فارس پس از آزادی موقت حاجتی، گفته بود صرف‌نظر از دفاع این عضو شورای شهر از شهروندان بهایی، اتهامات دیگری در سایر جرائم عمومی علیه او مطرح است. این مقام قضایی توضیح بیشتری درباره اتهامات حاجتی نداد.

به نوشته وب‌سایت رویداد۲۴، رضا عرب‌زاده وکیل این عضو شورای شهر اصفهان به استناد ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از ورود به پرونده منع شده است.

ماده ۴۸ آیین دادرسی تصریح می‌کند در پرونده‌های علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرایم سازمان یافته طبق شرایطی، تنها وکلایی در مرحله تحقیقات مقدماتی حق دفاع از متهم را دارند که به تایید رئیس قوه قضائیه رسیده‌اند.

عرب‌زاده همچنین گفت این پرونده با شکایت اطلاعات سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مرحله بازپرسی است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »