مجلس تصویب کرد: مجازات افرادی که از تحریم سپاه پیروی کنند

زیتون– نمایندگان مجلس٬ امروز (سه شنبه) مقرر کردند که اشخاص حقیقی و حقوقی که از تصمیم آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه تبعیت کنند و به استناد تحریم ها علیه ایران از ارائه خدمات به این نهاد انقلابی خودداری کنند به حبس، پرداخت جزای نقدی و شلاق محکوم می شوند.

مجلس ماده ۸ طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را با ۱۶۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از ۲۱۰ نماینده حاضر تصویب کردند.

آمریکا روز ۱۹ فروردین‌ماه سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود قرار داد.

مجلس ایران در اولین واکنش به تروریست خواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ تصویب کرد که ارتش آمریکا یک نیروی ترورستی است.

نمایندگان مجلس قانونی تضویب کردند که به موجب آن فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری در اقدام تروریستی محسوب می شود.

پیشتر نیز مجلس اقدام به تحریم «آی‌فن» در مقابل تروریستی خواندن سپاه کرده بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ با بیان این که طرح دو فوریتی تحریم آیفون جزو طرح های ۱۵ گانه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران است، گفته بود: «طرح های ۱۵ گانه کمیسیون امنیت برای مقابله با آمریکا از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی برخوردار است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »