توضیحات محمد سرافراز درباره فیلمی که شهرزاد میرقلی‌خان منتشر کرد

زیتون-محمد سرافراز٬ رییس سابق صدا و سیما٬ در خصوص فیلم منتشر شده توسط شهرزاد میرقلی‌خان٬ به ایلنا گفت: «اسنادی که دو هفته پیش تحویل خانم میرقلی‌خان دادم، مربوط به پنج سال زندان و مکاتبات ایشان با دادگاه‌های آمریکا به اتهام تلاش برای خرید دوربین‌های دید در شب است.»

به گفته سرافراز در سال ۱۳۹۴ پیش از آنکه اتهام جاسوسی به میرقلی‌خانی وارد کنند، خودروی او مورد سرقت قرار گرفت و فقط لپ تاب و چمدان اسناد زندان که در صندوق عقب خودرو قرار داشت، ربوده شد. قاعدتاً تصور می‌کردند به این ترتیب سندی برای اثبات زندان رفتن در آمریکا ندارد.

سرافراز افزود: «توجیه آنها برای اتهام جاسوسی به خانم میرقلی‌خان این بود که ۵ سال در زندان‌های آمریکا به سرنبرده است. سرمنشأ شایعات اخیر همان کسانی هستند که اتهام ساختگی جاسوسی را به این خانم وارد کردند و هیچ مدرکی برای ادعای خود نتوانستند ارائه کنند.»

شهرزاد میرقلی خان بازرس ویژه رییس صداوسیما در زمان ریاست محمد سرافراز ، فیلمی از خود و سرافراز را در خارج کشور منتشر کرده است که زمان و مکان آن مشخص نیست اما در آن از اطلاعاتی سخن می‌گوید.

شهرازد میرقلی خان شش روز پیش با گذاشتن این فیلم در فیسبوک خود نوشت: «همزمانی اعیاد نیمه شعبان و ایستر بر تمامی مظلومان و ستمدیدگان جهان مبارک باد و به امید پیروزی حق بر باطل در این بهار. خواهشمند است، از گذاشتن کامنت خودداری فرمایید».

میرقلی خان در کامنتی در پاسخ درباره‌ی ماهیت پرونده‌ها نوشت: «اسناد و مدارک دوران زندانم در آمریکا»

در این فیلم، شبنم میرقلی خان در فرودگاهی منتظر است که محمد سرافراز می‌رسد و با هم سلام علیک می‌کنند. در ادامه، میرقلی خان در حالی که چند پرونده در دست دارد بدون توضیح شفاف درباره‌ی آنها وارد آسانسور می‌شود و به نظر می‌رسد که فیلمبردار این صحنه، سرافراز است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، سایت جام نیوز نوشته است که محمد ⁧سرافراز در گفت‌وگویی با این رسانه، خبر خروجش از کشور را تکذیب کرد و گفت که در ایران حضور دارد.

پس از بیش از سه سال، نحوه‌ی جدایی شبنم میرقلی خان از صداوسیما و خروج او از کشور و نیز جدایی سرافراز از ریاست کوتاه مدت صداوسیما همچنان یکی از بخش‌های مبهم مدیریت آن سازمان است که توضیح شفافی درباره‌ی آن منتشر نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. “به گفته سرافراز در سال ۱۳۹۴ پیش از آنکه اتهام جاسوسی به میرقلی‌خانی وارد کنند، خودروی او مورد سرقت قرار گرفت و فقط لپ تاب و چمدان اسناد زندان که در صندوق عقب خودرو قرار داشت، ربوده شد. ”
    «اسنادی که دو هفته پیش تحویل خانم میرقلی‌خان دادم، مربوط به پنج سال زندان و مکاتبات ایشان با دادگاه‌های آمریکا به اتهام تلاش برای خرید دوربین‌های دید در شب است.»
    حداقل در این میان سارق صندوق خودرو خانم مشخص شد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »