? زنده| اقدام متقابل در برابر «تروریست» خواندن سپاه توسط آمریکا را ابلاغ شد


اقدام متقابل در برابر «تروریست» خواندن سپاه توسط آمریکا را ابلاغ شد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را برای اجرا، ابلاغ کرد./ایسنا



نظام تصمیمی برای خروج از برجام نگرفته است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ خبر از آن داد که نظام جمهوری اسلامی برای خروج از برجام هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی، زیرنظر رهبر جمهوری اسلامی، گفته که «با توجه به اهمیت موضوع، تصمیمات مهم و کلان در ارتباط با برجام در قالب شورای عالی امنیت ملی گرفته خواهد شد لذا هیچ دستگاهی به صورت مجزا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند.»/خبرگزاری خانه ملت



نان گران شد

قیمت انواع نان در ایران افزایش یافت. با این وجود بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، این افزایش را «غیرقانونی» اعلام کرد.

هر عدد نان بربری و سنگک در روز سه‌شنبه دو هزار تومان فروخته شد. این در شرایطی است که بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، هر عدد نان بربری باید ۶۵۰ تومان، نان سنگک سنتی ۸۰۰ تومان، نان تافتون سنتی ۴۰۰ تومان و لواش ۲۱۰ تومان در تهران فروخته شود.

ستاد تنظیم بازار در سال ۹۶ تصمیم به افزایش قیمت انواع نان گرفته بود اما این تصمیم در آذر همان سال با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، به حالت تعلیق درآمد. با این همه، نه تنها از وزن چانه خمیر نان کاسته‌ شده و کیفیت نان کاهش یافته، بلکه در این مدت، قیمت انواع نان دو بار افزایش یافته است./ایسنا



پدرعلم ژنتیک ایران: ژن بخشندگی و مهربانی در ایران رو به کاهش است

داریوش فرهود٬ پدر علم ژنتیک ایران بر این باور است که ژن بخشندگی و مهربانی در ایران رو به کاهش است و برنامه ریزی و مدیریت، دو نقطه ضعف کشورهای دارای رانت به شمار می آید./ایرنا


 


انفجار و ریزش یک تونل در کندوان

بر اثر انفجار و ریزش یک تونل کارگاهی در آزادراه تهران – شمال واقع در منطقه کندوان تا کنون سه نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.

بنا بر اعلام پلیس راه ایران حدود ساعت ۸:۵۸ دقیقه امروز «سه‌شنبه» در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله، در محدوده کارگاهی یک تونل در آزادراه تهران-شمال دچار ریزش شده است.

همچنین سخنگوی اورژانس مازندران گفت که انفجار در داخل تونل در دست ساخت سبب سوختگی شدید ۳ نفر و محبوس شدن ۵ نفر در داخل این تونل شد.

پس از آن سخنگوی اورژانس ایران تایید کرد که در این حادثه ۱۱ نفر در محل بودند که تا این لحظه ۸ نفر از آن‌ها مصدوم و سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پنج نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند که دارای سوختگی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هستند و سه نفر دیگر نیز دچار مشکلات تنفسی شده بودند که در محل حادثه درمان شدند

هنوز علت وقوع این حادثه اعلام نشده است./ایسنا


https://twitter.com/smhadimousavi/status/1123092598221148160


درخواست آزادی مشروط برای نمازی‌ها

وکیل باقر و سیامک نمازی، متهم به همکاری با «دولت‌های خارجی متخاصم»، روز سه‌شنبه از قصد خود برای درخواست آزادی مشروط برای این دو خبر داد.

وکیل این دو در ایران خبر داده که پس از چهار سال از حبس آنها قصد دارد برای آنها درخواست آزادی مشروط کند.

باقر و سیامک نمازی، پدر و پسر، به اتهام همکاری با «دولت‌های خارجی متخاصم» به زندان محکوم شده‌اند./ایلنا


https://twitter.com/masoudi_negar/status/1123131330773045248


روحانی: برای صادرات نفت، شش مسیر مخفی از آمریکا داریم

حسن روحانی، رییس جمهوری، خبر از آن که صادرات نفت از ایران «شش مسیر» دیگر نیز دارد که «آمریکایی‌ها اصلا خبر ندارند.»

به گفته روحانی ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا به صادرات نفت ادامه دهد.

او گفت: «ما نفت را باید صادر کنیم، صادرات ایران که از یک مسیر انجام نمی‌شود، ما شش مسیر دیگر هم داریم که آمریکایی‌ها اصلا خبر ندارند.»/فارس



دو نوجوان ۱۷ ساله مخفیانه در شیراز اعدام شدند

سازمان عفو بین الملل می گوید که جمهوری اسلامی دو پسر نوجوان زیر ۱۸ سال را شلاق زده و سپس مخفیانه اعدام کرده‌ است.

بنا بر گزارش سازمان عفو بین الملل «مهدی سهرابی‌فر» و «امین صداقت» روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸ در زندان عادل آباد شیراز فارس اعدام شدند.

براساس اعلام این سازمان، دو زندانی نوجوان اعدام شده، در سن ۱۵ سالگی دستگیر و در یک محاکمه ناعادلانه به جرم چندین فقره تجاوز جنسی به اعدام محکوم شده بودند.

سازمان عفو بین الملل گزارش داده که براساس اطلاعات دریافت شده این نوجوانان تا فاصله کوتاهی پیش از مرگ اطلاع نداشتند که به اعدام محکوم شده بودند و آثار جراحات شلاق روی جسدشان نشان از این دارد که پیش از اعدام شلاق خورده‌اند.

این سازمان این اقدام را اوج «بی اعتنایی» مقامات جمهوری اسلامی به قوانین بین المللی حقوق بشر و «نقض بیرحمانه حقوق کودکان» توصیف کرده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »