آغاز سهمیه بندی بنزین؛ احتمالا از پنجشنبه

زیتون– براساس خبری که ساعتی پیش خبرگزاری فارس منتشر کرد٬ طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران همچنین نوشت که قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالا ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسیده است و هیئت دولت قصد دارد احتمالاً از روز پنج‌شنبه آن را اجرایی کند.

آبان ماه سال گذشته بود که بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، با بیان این که «تصمیم دولت، افزایش قیمت بنزین نیست» از احتمال سهمیه‌بندی این کالا خبر داده بود.

به گفته وزیر نفت، «دولت می‌خواهد برای افرادی که می‌خواهند بیشتر از سهمیه خود بنزین مصرف کنند، فکری کند».

پیش از بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری٬ اما گفته بود که «افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست.»

سهمیه‌بندی سوخت، دونرخی شدن و احیای دوباره کارت سوخت در کشور مباحثی است که طی سال‌های گذشته در میان مقام‌های دولتی، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی مطرح بوده‌ است.

جهش قیمت ارز در ماه‌های گذشته اختلاف قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه را چنان افزایش داده که یک بار دیگر قاچاق سوخت از ایران به کشورهای مجاور، سودآور شده و قاچاق سوخت به شدت قوت گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »