هزینه صدها میلیاردی وزارت‌ اطلاعات و ارتباطات برای راه‌اندازی تلگرام طلایی و هاتگرام

زیتون– نصرالله پژمانفر٬ نماینده مجلس٬ افشا کرد که دو وزارتخانه اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلگرام طلایی و هاتگرام را با هزینه «۴۰۰ میلیارد تومانی» و «در اختیار قرار دادن سرورهای فراوان به آنها و ارائه خدمات دیگر» راه‌اندازی کرده‌اند.

پژمانفر امروز (دوشنبه) در مصاحبه با وب‌سایت «خانه ملت»، ارگان خبری مجلس، گفت که «تلگرام طلایی و هاتگرام مورد پشتیبانی وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات بود.»

او اضافه کرد: «آنها مثلا می‌خواستند پوشش امنیتی برای مراقبت از کاربران داشته باشند و مرتبا هم در جلسات متعدد ابراز می‌کردند که ما با این پوشش و پوسته توانستیم برخی از فضاهای ناسالم را در جریان فضای مجازی کنترل کنیم.»

اگرچه که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلویحا نهادهای دیگر را به راه‌اندازی این دو اپلیکیشن متهم کرده بود.

پیشتر در خرداد ۹۷ نیز ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نقل از وزیر اطلاعات گفته بود که پیام‌رسان تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است.

شرکت گوگل، تلگرام طلایی و هاتگرام را به دلیل «جاسوسی» و «به سرقت بردن» اطلاعات شخصی کاربران، از گوگل پلی، مرجع اصلی دریافت نرم‌افزارهای اندروید، حذف کرده است.

در همین رابطه غلامرضا جلالی٬ رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور٬ در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: «بازی های بچه گانه و علایق حزبی و گروهی را در برابر مولفه های الزامی امنیت ملی در فضای سایبری کنار بگذاریم چراکه نتیجه اعتماد به طلاگرام و هات گرام، شکل گیری وضع موجود است.»

او همچنین تاکید کرد: «نتیجه اعتماد به طلاگرام و هات گرام همین وضع موجود و از دست دادن داده های مردم در این شبکه ها و رفتن اعتبار دوستان تاییدکننده آنهاست. خوب است از این اقدامات دشمن و شبکه های ظاهراً مستقل و حوادث پیش آمده درس بگیریم و نگاه خود را به این تحولات اصلاح کنیم. خبر ارتباط شبکه تلگرام با دشمن، ارتباط معنی دار با گوگل، رفتار خصمانه اینستاگرام در راهبرد جدید امنیت سایبری آمریکا و… قابل توجه جدی است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »