دلیل اعزام ناو آمریکایی به خلیج فارس اعلام شد

زیتون-گزارش‌های حاکی از آن است که تصمیم وزارت دفاع آمریکا به اعزام نیرو به خلیج فارس در پی دریافت اطلاعاتی از «طرح ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی» گرفته شده است.

بخش خبری شبکه سی‌بی‌اس در آمریکا روزگذشته (دوشنبه) در گزارش خود گفت که بخشی از این اطلاعات توسط اسرائیل در اختیار ایالات متحده قرار گرفته است.

روزنامه وال استریت جورنال روز دوشنبه نوشت که جمهوری اسلامی طرح حمله به نیروهای آمریکایی در تنگه باب‌المندب در یمن و همین طور آب‌های خلیج فارس را در دست دارد.

در این گزارش همچنین به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نیز اشاره شده است.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا در حال استقرار ناوگروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت «سنتکام» (فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) است.

این خبر را جان بولتون٬ مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام و تاکید کرد که «در واکنش به رفتارهای نگران کننده ایران» است که این تصمیم اخذ شده است.

به رغم اینکه تنش «کلامی» بین دو کشور ایران و آمریکا به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است٬ اما جان بولتون اشاره‌ای به «رفتار تحریک آمیز» ایران نکرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این رابطه گفت: «هدف فرستادن پیام روشنی برای حکومت ایران است که هر گونه حمله ای به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با نیرویی بی‌امان روبرو خواهد شد.»

بولتون در بیانیه‌ای نوشت: «آمریکا قصد جنگ با رژیم ایران را ندارد اما کاملا آماده واکنش نشان دادن به هرگونه حمله ای چه از سوی سپاه پاسداران، نیروهای نظامی متعارف ایران یا گروه های نیابتی (ایران) است.»

همچنین به گفته بولتون این اقدام «در واکنش به شماری از هشدارها، نشانه‌های مشکل‌ساز و تشدیدکننده تنش‌ها» از سوی ایران صورت می‌گیرد. ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یک یگان بمب‌افکن ارتش ایالات متحده، قرار است در همین راستا به منطقه‌ای اعزام شوند که تحت پوشش و نظارت ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا قرار دارد.

جمهوری اسلامی در واکنش به قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست «سازمان‌های تروریستی» ایالات متحده، گفته است که ستاد فرماندهی مرکزی، «سنتکام» را «تروریستی» می‌داند. فرمانده سپاه نیز در فروردین ماه گفته بود «نیروهای آمریکا دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »