اتحادیه‌ اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران را نپذیرفت

زیتون– خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه خبر داد که اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ایران در مورد برجام را نمی‌پذیرد.

این خبرگزاری به نقل از اتحادیه اروپا نوشت که هیچ ضرب‌الاجلی از طرف ایران در مورد توافق اتمی موسوم به برجام پذیرفته نیست.

در همین رابطه شبکه یورونیوز نوشت که کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کردند هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد.

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ روز چهارشنبه با تاکید براینکه «راه امروز ما راه جنگ نیست، راه دیپلماسی است»٬  رسما خروج خود از «برخی» تعهدات خود ذیل قرارداد اتمی موسوم به برجام را اعلام کرد.

حسن روحانی در سخنرانی خود «۶۰ روز» به اعضای خارجی برجام مهلت داد: «اگر در ۶۰ روز به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را شروع می‌کنیم و سطحی در غنی‌سازی‌ برای ما مطرح نخواهد بود.»

به گفته رییس جمهوری، در این دو ماه «اگر ۵ کشور پای میز مذاکره آمدند و به منافع‌مان رسیدیم و مخصوصا نفت و بانک دست یافتیم به نقطه ‌اول بازمی‌گردیم».

پیش از آن ایلنا خبر داده بود کهجمهوری اسلامی به صورت رسمی از امروز به یکی از مهمترین پایه‌های برجام پای بند نخواهد بود.

بر اساس این خبر از این پس دیگر «محدودیت ذخائر هسته‌ای ایران» که یکی از مهمترین بندهای برجام بود٬ از سوی ایران رعایت نخواهد شد.

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ نیز با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورمان به ویژه در یک سال گذشته، گفت: ایران از برجام خارج نخواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »