? زنده| دلیل رد ضرب‌الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا

 

 

https://twitter.com/ghaleii/status/1127219804413276160?s=12


دلیل رد ضرب‌الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا

مایا کاسیانچیچ٬ سخنگوی اتحادیه اروپا٬ در مورد ضرب‌الاجل ایران به اتحادیه اروپا و رد این ضرب‌الاجل از سوی اتحادیه اروپا گفت: «ما این اولتیماتوم را رد کردیم چرا که در حال انجام تعهدات خود هستیم. ما به برجام متعهدیم و در هماهنگی کامل با توافق هسته‌ای ایران عمل می‌کنیم.»

کاسیانچیچ افزود: «ما و اعضای برجام در حال بررسی و تحلیل توافق هسته‌ای و تعهدات خود در آن هستیم. بنابراین از این به بعد هم به تعهدات خود پایبند خواهیم بود و خواهان دوام کامل برجام هستیم.»

این مقام اتحادیه اروپا در مورد آینده برجام و نقش اتحادیه اروپا در حفظ حیات برجام گفت: «ما کاملا به برجام متعهد هستیم. برجام برای ما و جهان یک دستاورد جهانی است. برجام یک ساختار کارشناسی شده و نظام‌مند و یک توافق مهندسی شده است بنابراین ما می‌خواهیم این تعهد زنده بماند.»/ایلنا



بازداشت و احضار دست‌کم ۲۰ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه

در پی اعتراض و تجمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در محل کارخانه دست‌کم ۲۰ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه توسط پلیس امنیت بازداشت و احضار شده‌اند.

کانال سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خبر داد که در پی عدم تعهدات کارفرما در پرداختن به موقع حقوق و مزایا و دیگر مطالبات انباشته ، کارگران نیشکر هفت تپه روز پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت دست به اعتصاب زدند که متعاقب این عمل اعتراضی ۵ نفر از کارگران بازداشت و ۱۵ کارگر دیگر نیز توسط پلیس امنیت احضار شدند.

این اولین تجمع اعتراضی بازنشستگان نیشکر هفته تپه نیست، این کارگران سال گذشته نیز دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند و خواستار دریافت سنوات سال‌های ۹۵ و ۹۶ خود شدند./سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه



۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات وارد کشور نشده است

حسین میرشجاعیان٬  معاون وزیر اقتصاد و دارایی٬ اعلام کرده که ۳۰ میلیارد دلار از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات، نه به صورت کالا و نه به هیچ صورت دیگری وارد کشور نشده است.

برخی از صادرکنندگان ادعا می‌کنند با ارز حاصل از صادرات خود، مواد اولیه وارد کرده‌اند اما ۳۰ میلیارد دلار از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در بین هیچ کدام از موارد مربوط به واردات مواد اولیه نبوده است و عملاً مشمول صادرات بدون بازگشت ارز می‌شوند.

چندی پیش فهرست به روز شده دریافت کنندگان ارز دولتی منتشر شده بود و براساس گزارش ها مشخص شد که حدود «۳ میلیارد یورو در اختیار دو خانواده مشهور» قرار گرفته است.

براساس گزارشی که روزنامه شرق در این باره منتشر کرد، در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵میلیارد یورو ارز معادل دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند./ایسنا


https://twitter.com/maryamgh5229/status/1126806768506556417


آمریکا نیروی نظامی بیشتری برای مقابله با تهدید ایران به خاورمیانه می‌فرستد

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که پاتریک شاناهان، کفیل وزارت دفاع که از سوی پرزیدنت ترامپ برای نامزدی وزیر دفاع پیشنهاد شده، با استقرار تعداد بیشتری از «سامانه‌ موشک‌های پاتریوت» در منطقه موافقت کرده است.

رویترز روز جمعه ۲۰ اردیبهشت با اعلام این خبر گزارش داد که این تازه ترین اقدام آمریکا برای مقابله با تهدیدات روزافزون ایران به شمار می رود.

صدای آمریکا بخش انگلیسی نیز گزارش داده است که ناو جنگی «یواس‌اس آرلینگتون»که برای حملات خاکی آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به منطقه اعزام می‌شود.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده در پاسخ به تهدیدهای ایران، ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن و چهار فروند بمب‌افکن ب-۵۲ راهی منطقه کرد.

پاتریک شاناهان نیز روز جمعه ۲۰ اردیبهشت در پنتاگون گفت: «مهم است که ایران بداند هر حمله‌ای علیه آمریکایی‌ها یا منافع آن‌ها، با واکنش مقتضی همراه خواهد بود.»/صدای آمریکا



لغو قرارداد کاری دو نفر به دلیل «جنجال ساسی مانکن»

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش٬ خبر داد: «تاکنون دو نفر را به دلیل رفتارهای اخیر در مدارس لغو ابلاغ کرده‌ام و وظیفه دارم از جامعه دفاع کنیم.»

او به جزئیاتی درباره این دو نفر و مدارس مربوطه اشاره نکرد٬ اما این اخراج‌ها به دلیل پخش آهنگ جنتلمن ساسی مانکن در روز معلم در مدارس ایران رخ داده است./خبرگزاری مهر


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »