واکنش متفاوت انجمن نویسندگان به همخوانی دانش‌آموزان با آهنگ جنتلمن

فرزندان ما به شادی نیاز دارند

زیتون– انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره ماجرای همخوانی‌های اخیر دانش‌آموزان در مدرسه‌ها با آهنگ جنتلمن ساسی مانکن و واکنش‌های متفاوت نسبت به آن بیانیه داد.

در این بیانیه تاکید شده است که «فرزندان ما به شادی نیاز دارند.»

در پی انتشار ویدئوهایی از مراسم روز معلم در برخی مدارس ایران که دانش‌آموزان را درحال شادی و پایکوبی نشان می دهد،‌ اعتراضات فراوانی متوجه وزیر آموزش و پرورش و این مدارس شد.

همچنین برخی از نیروهای ارزشی خواهان برخورد با آنچه «ابتذال» نامیده شده و پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش شدند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ضمن تاکید بر اهمیت موضوع٬ ادامه دادند: «موضوعی که با عتاب و خطاب و تنبیه و اخراج دانش‌آموزان و معلمان و مدیران حل نمی‌شود. آن‌گاه که میراث بزرگ، زنده و کاربردی موسیقی ملی و بومی خود را در نظام آموزشی نادیده می‌گیریم، در عمل به ابتذال خدمت می‌کنیم. لازم است نظام آموزشی ما موسیقی‌شناسان و جامعه‌شناسان را برای بهره‌گیری از گنجینه غنی موسیقی ایرانی در مدرسه‌ها فرابخواند. حذف موسیقی سالم و شادی‌بخش از نظام آموزشی، از مصادیق فقدان لطف و در نتیجه تولید خشونت است؛ خشونتی که با سرچشمه‌های دیگری نیز نسبت به بچه‌ها روا داشته می‌شود.»

در بخش دیگری از بیانیه که توسط ایسنا منتشر شده٬ آمده است: «آیا همخوانی دانش‌آموزان در ورزش صبحگاهی و شادمانی دختران در برنامه‌های هنری، جرم به شمار می‌رود یا نیاز طبیعی دوران نوجوانی است؟ به رسمیت شناختن شادی و لذت بردن از فعالیت‌های هنری، ورزشی و علمی لازمه نشاط و طراوت مدارس است.»

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران فراهم آوردن زمینه دسترسی کودکان و نوجوانان به انواع هنرهای زیبا – از جمله موسیقی – را حق طبیعی و مدنی کودکان و نوجوانان این کهن دیار می‌داند.

در پاپان این بیانیه آمده است که با کنار گذاشتن برخوردهای حذفی و غیرمنطقی، و با تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری شادی‌بخش، زمینه‌های پرورش دانش‌آموزانی بانشاط و امیدوار را فراهم سازیم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

واکنش متفاوت انجمن نویسندگان به همخوانی دانش‌آموزان با آهنگ جنتلمن

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »