? زنده| آیت‌الله خامنه‌ای: جنگ نخواهد شد

 

ترامپ خبر اعزام ۱۲۰ هزار نیرو برای مقابله با ایران را جعلی خواند

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا٬ خبر برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۲۰ هزار نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران را جعلی خواند.

اظهارات اخیر دونالد ترامپ در واکنش به گزارش روز گذشته نیویورک ‌تایمز بود که نوشته بود، سرپرست وزارت دفاع آمریکا طرح اعزام ۱۲۰ هزار نیرو را در جلسه‌ای با حضور مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا مطرح کرده است.

در ادامه اما او گفت که در صورت نیاز بیش از ۱۲۰هزار تن نیرو به منطقه خواهد فرستاد. /بی‌بی‌سی فارسی


 


اعزام نرگس محمدی به بیمارستان

نرگس محمدی تحت مراقبت نیروهای امنیتی برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی٬ ضمن تایید این خبر٬ گفت: «تا کنون در تمام مدت زندان با وجود بیماری نرگس تنها یک بار مرخصی سه روزه آمده است.»

نرگس محمدی از سال گذشته طبق نظر پزشکان متخصص ریه و زنان می‌بایست تحت عمل جراحی هیسترکتومی (خارج کردن رحم) قرار می‌گرفت.

خانواده و وکلای نرگس محمدی پیش از این بارها درخواست مرخصی درمانی برای انجام عمل جراحی را داشتند اما در نهایت باز هم با مرخصی او مخالفت شد و تنها تحت مراقبت نیروهای امنیتی از زندان به بیمارستان منتقل شد.

بنا بر گفته وکیل نرگس محمدی، موکلش شش سال و هشت ماه از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است.



وزارت اطلاعات: گروه مرتبط با متهم به قتل طلبه همدانی در فضای مجازی شناسایی شدند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گروه مرتبط با متهم به قتل طلبه همدانی در فضای مجازی شناسایی و بازداشت شدند.

در این اطلاعیه آمده است که ابراهیم محمدیان سرکرده این گروه در فضای مجازی به همراه اعضایش در شمال ایران «شناسایی و در پی درگیری مسلحانه او کشته شد و ده نفر از اعضا بازداشت و دو نفر نیز متواری هستند.»

قتل روحانی ۴۶ ساله همدانی که مصطفی قاسمی نام داشت، روز شنبه هفت اردیبهشت در نزدیکی مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی رخ داد.

نیروی انتظامی پیشتر اعلام کرد که قاتل روحانی همدانی در جریان درگیری با نیروهای پلیس کشته شده است.

به گفته بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان این درگیری در ساعت چهار و ۲۵ دقیقه بامداد یکشنبه در یکی از محلات حاشیه شهر همدان رخ داده است.



هدف قرار گرفتن خط لوله‌های نفت در ریاض

سخنگوی ریاست امنیت کشور عربستان از هدف قرار گرفتن “محدود” دو نیروگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو خبر داد.

این مقام سعودی گفت که این رخداد در دو نیروگاه وابسته به شرکت آرامکو در دو استان الدوادمی و عفیف در ریاض رخ داده است.

در همین حال، وزیر نیرو در عربستان سعودی اعلام کرد که دو نیروگاه پمپاژ نفت شرق- غرب در یک “حمله تروریستی” هدف قرار گرفته شدند./ایسنا



بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا «معاف می‌ماند»

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه در یک پیام توییتری از ادامه معافیت بندر چابهار ایران از تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بندر چابهار که اپراتوری آن به هند سپرده شده از تحریم‌های یک‌جانبه دولت دونالد ترامپ معاف شده و دلیل این تصمیم نیز نقش این بندر در توسعه افغانستان عنوان شده است.



بررسی طرح اعزام نیرو به خاورمیانه در کاخ سفید

روزنامه نیویورک‌تایمز خبر داد که طرحی در کاخ سفید در دست بررسی است با این محتوا که اگر ایران به نیروهای آمریکایی حمله کند یا فعالیت هسته‌ای «به‌سوی ساخت بمب اتم» را تسریع ببخشد، آمریکا ۱۲۰ هزار تن از نظامیان خود را راهی خاورمیانه کند.

این روزنامه از قول مقام‌های دولتی آمریکا که نام‌شان فاش نشده نوشت که این طرح را پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا ارائه کرده است.

بنا بر این گزارش، در جلسه روز پنج‌شنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، جینا هسپل، رئیس سی‌آن‌ای، دن کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی، و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حضور داشته‌اند./رادیو فردا



پمپئو: جزئیات تهدیدهای ایران را به ناتو دادیم

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که «جزئیات تهدیدات ایران» را در اختیار مقام‌های پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های وزارت خارجه آمریکا این خبر را اعلام کردند. اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته خبر دادند که به خاطر دریافت اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جدید از سوی ایران، موعد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به خلیج‌فارس را جلو انداخته‌اند و چند فروند بمب‌افکن بی- ۵۲ نیز به منطقه فرستاده‌اند.


 


 ۸۷ درصد از تالاب هورالعظیم آبگیری شد

بخشی از این فضای خالی ناشی از وجود ارتفاع در قسمت‌های از تالاب و فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی است.

در حال حاضر با توجه به حجم گسترده آب ورودی به تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی، در قسمت‌هایی از دایک شهید باکری و دایک مرزی هورالعظیم شکستگی‌هایی برای عبور جریان به سمت عراق توسط مسئولان استانی ایجاد شده که ضروری است با تأمین اعتبار لازم، اقدام لازم برای ترمیم این دایک‌ها جهت جلوگیری از خروج جریان در تابستان صورت گیرد./ ایسنا

 



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »