کاهش قیمت دلار در ایران

زیتون– قیمت دلار را برای امروز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت با ۸۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ‌های پایانی یکشنبه، ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو، نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۷۰۰ تومان کاهش یافت و ۱۵ هزار ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ هزار ۶۰۰ تومان است.

اما قیمت ارز مبادله‌ای؛ براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته امروز ۵۳ هزار و ۴۶۸ ریال و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۸۵۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

از سوی دیگر اما بازار ارز با قیمت‌های متفاوت و گیج‌کننده‌ای روبرو است؛ از نرخ صرافی ملی گرفته تا ارز مبادله‌ای، و همچنین قیمت ارز در صرافی‌های بازار آزاد.

هر دلار در بازار آزاد امروز ۱۴۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین هر یورو ۱۵۷۳۵ تومان فروخته شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »