عدم موافقت با آزادی مشروط ویدا موحد

زیتون– پیام درفشان، وکیل ویدا موحد، در اینستاگرام خود خبر داده که با درخواست آزادی مشروط خانم موحد مخالفت شده است.

پیشتر پیام درفشان خبر از ابلاغ حکم قطعی موکلش به زندان قرچک ورامین داده بود.

به گفته درفشان پس از قطعی شدن حکم یکسال زندان اولین دختر خیابان انقلاب، او درخواستی برای برخورداری از عفو رهبری به سرپرست دادسرای ارشاد داده است.

ویدا موحد، اولین «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پیام درفشان، وکیل مدافع ویدا موحد، با اعلام این خبر به ایرنا گفت که دادگاه، یازدهم اسفند ۹۷ این حکم را صادر کرده و قطعی شده‌است.

وکیل ویدا موحد در این رابطه به ایرنا گفته بود: «موکلم ابراز کرده قبول دارد با توجه به تبعات منفی مسئله برای خودش و فرزند دو ساله‌اش این شیوه ابراز نظرش صحیح نبوده و متعهد شد که تکرار نخواهد کرد.»

وکیل این «دختر خیابان انقلاب» با بیان اینکه موکلش علاوه بر آزادی مشروط، مشمول عفو اخیر رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت عید مبعث می‌شود، افزود: «با وجود پیگیری‌ها در زندان و اینکه موکل چندین مرتبه درخواست آزادی مشروط و عفو برای قاضی اجرای احکام ارسال کرده اما هیچ درخواستی از زندان شهر ری برای اجرای احکام ارسال نشده‌است.»

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوانی بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد.

بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

یک‌ماه بعد دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اگر کسی از داخل ایران باخبر باشد،وضعیت حجاب را میداند. تقریبا آزادی است، مگر موارد بسیار زننده وتحریک آمیز در پوشش.
    حکومت هم خودش را درگیر نمیکند که سر و صدا بخوابد.
    حالا چه میشود که این افراد برای خود گرفتاری درست میکنند، نمیدانم.
    دخترانی در غرب، را برای یک روسری از مدرسه بیرون میکنند، و بانوئی بچه دار، بخاطر یک ظاهر سازی سنتی و قانونی و (انداختن یک تکه پارچه مختصر روی سر)، خود را به درد سر می اندازد، که چه؟! لج بازی؟ یا ادعای انقلابیگری و قهرمان آزادی شدن، یا سوژه به اجانب دادن؟
    شاید این سر و صداها، بقصد ایجاد و تحریک و توسعه ی اعتراضات سیاسی، از راه های غیر سیاسی ( صنفی و …)است. خوب است که سرشان به سنگ خورد، اگر چنان بوده.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »