اعتراض مجلس به توهین نسبت به مقدسات اهل سنت

زیتون– پخش یک مداحی حاوی توهین به نخستین خلفای اسلامی و  عایشه، همسر پیامبر اسلام، به مناسب تولد دومین امام شیعیان از شبکه پنج تلویزیون حساسیت‌هایی را برانگیخت.

صدا و سیما در یک اطلاعیه سخنان این  مداح را «بر خلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی» خوانده است. در این اطلاعیه اگرچه  از اهل سنت عذرخواهی شده، اما «رسانه ملی» در خصوص اصلِ توهین‌های این مداح  سکوت کرده است.

این اولین بار نبود که توهینی چنین از رسانه‌های حکومتی ایران پخش شد. کمتر از یک سال پیش از این بود که توهین‌های یک «فوتبالیست-مداح» هم حاشیه‌ساز شده بود.

بیشتر بخوانید: فعلا توهین نمی‌کنیم

پخش این برنامه موجب اعتراض مجلس نیز شد.

تذکر رییس مجلس به صداوسیما در واکنش به «توهین» به مقدسات اهل سنت

علی لاریجانی٬ رییس مجلس٬ از صداوسیما خواست از طرح مسائل «اختلافی بین مذاهب» پرهیز کند.

علی لاریجانی در جلسه علنی روز شنبه، چهارم خرداد، مجلس در واکنش به تذکر نماینده محلات در مورد طرح مسائل اختلاف‌برانگیز از تلویزیون حکومتی ایران گفت: «صداوسیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.»

نماینده اهل سنت: قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج اختلاف

شهاب نادری٬ نماینده اهل سنت مجلس٬ در این رابطه به عسگری رییس سازمان صدا و سیما تذکر داد.

نادری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس خطاب به رییس سازمان صدا و سیما متذکر شد: قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج ادبیاتی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود.

این نماینده اهل سنت مجلس یادآور شد: اهانت به هر کدام از زوجات پیامبر (ص) اهانت به خود پیامبر بوده و زوجات پیامبر محترم هستند و نباید به ایشان توهین شود. کشور از اقوام و مذاهب مختلفی تشکیل شده و قدرت ما در وحدت ماست و اختلافات خلاف حقوق مذهبی است و هر کس دانسته یا نادانسته به برخی تفاوت‌ها اهانت کند باید با او برخورد شود.

نماینده مردم پاوه در مجلس از رییس صدا و سیما خواست با فرد خاطی برخورد شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ای باغیرتها ! چهل سال است هرچه فیلم در سازمان صداو سیما ساخته میشود بر هرچه نقش دزد ، آدمکش و جنایتکار، خیانتکار و دیگر نقشهای منفی نام ایرانی میگذارندو بر نقشهای مثبت نام عربی، نشنیدم و ندیدم کسی اعتراضی کند، سال ۸۳ همین علی لاریجانی در دانشگاه آریامهر یا شریف به ایرانیان پیش از اسلام توهین کرد ، جز یک نماینده مجلس کس دیگر را ندیدم که صدایش در آمده باشد، اکنون برای شخصیت های دینی که (بگفته خود قرآن) برای قوم عرب زبان آمده چنین اعتراض میکنید! ناگفته نماند که نباید توهین کرد. ولی به خود این مردم که توهین میشود صدا از کمتر کسی در میآید ولی نسبت به دیگران حساسند، آنهم نسبت به کسانی که اضافه بر کشتار و ویرانگری و غارت حتا زن و بچه مردم (از جمله ایرانیان) را هم میبردند ، به آنها تجاوز میکردند و بقیه را میفروختند ! به معاویه و عثمان لعنت میکنند که چرا بیت المال (همین ها که نوشتم) را عادلانه تقسیم نکردند ! و علی بن ابیطالب را ستایش میکنند که ناموس ما را عادلانه تقسیم میکرد! درگیری های مسلمانان هم نه برای این بود که کسی نماز نمیخواند، برای تقسیم ناعادلانه(!) دارایی های غارت شده و زن و دختران اسیر بود! ذلت از این بیشتر ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »