? زنده| تکذیب هرگونه گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا

 

آموزش و پرورش: ۵ کلیپ جنجالی درباره مدارس توسط دشمن ساخته شده

علیرضا کاظمی٬ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، گفت: «۵ کلیپ منتشر شده درباره مدارس در فضای مجازی، توسط دشمن و فضاهای رسانه‌ای‌ آنها ساخته شده است.»

او افزود: «فضاهای رسانه‌ای‌ دشمن به صورت کاملاً هدایت شده انجام شد و حالا در فضای آموزش و پرورش در حال از بین بردن اعتمادی است که مدیر و یک معلم به عناصر فرهنگی می‌کنند.»/فارس



تکذیب هرگونه گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا

عباس موسوی٬‌سخنگوی وزارت امور خارجه٬ گفت: «هیچ گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد.»

عباس موسوی عصر روز یکشنبه اخبار منتشر شده به نقل از یک مقام کویتی مبنی بر آغاز گفت‌وگوی ایران و آمریکا را قویاً رد و تاکید کرد: «هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد.»/ایسنا


 


مداح توهین‌کننده به مقدسات دینی اهل سنت آزاد شد

احمد قدمی «مداح اهانت‌کننده به مقدسات اهل سنت» که امروز یکشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، با قرار تأمین کیفری مناسب آزاد شد.

صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی  به مقدسات اهل سنت توهین و مداحی وی از شبکه پنج سیما بصورت زنده پخش می شد توسط قوه قضاییه احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت شد.

خبرگزاری تسنیم این مداح را احد قدمی معرفی کرده و به نقل از دادستانی تهران خبر داد که با وجود عذرخواهی این مداح و عوامل شبکه پنج، مرجع قضایی صبح روز یکشنبه او را احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: فعلا توهین نمی‌کنیم

پخش این برنامه موجب اعتراض مجلس نیز شد.



وزارت اطلاعات: تایید وجود کارتخوان در دفتر وزیر نفت

وزارت اطلاعات، درباره ادعای استفاده از پوز کارتخوان در دفتر وزیر نفت و همچنین کشف مقادیری طلا و ارز در این دفتر توضیحاتی ارایه کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

۱-استفاده از پوز کارتخوان در دفتر وزیر نفت از سوی یک کارمند اداری آن دفتر بوده که این موضوع از سوی معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات پیگیری و با کارمند خاطی برخورد مقتضی صورت گرفت.اضافه می نماید متعاقباً به دستور وزیر محترم نفت، کارمند(قراردادی) یاد شده، درآن زمان از ادامه خدمت معلق می گردد.

۲-گردش ده میلیارد تومانی پوز های یاد شده صحت ندارد، همچنین میزان گردش و تراکنش های ثبت شده در کارتخوان ها صرفاً دلیل بر وجود و اثبات تخلف و جرم احتمالی در تمامی تراکنش های ثبتی نمی باشد. مضافاً بررسی های تکمیلی پیرامون تراکنش های موجود در دستور کار قرار دارد.

۳-ادعای کشف مقادیری طلا و ارز از نامبرده و یا دفتر وزیر محترم نفت کذب می باشد.

۴-ادعای بروز بحث و اختلاف بین وزرای نفت و اطلاعات پیرامون این قضیه کاملاً کذب و خلاف واقع می باشد، کما این که در سایر اقدامات مقابله با مفاسد در وزارت نفت، وزیر محترم نفت حمایت و پشتیبانی از اقدامات ضد فساد وزارت اطلاعات داشته اند./ایسنا



حسن روحانی: همه‌پرسی در پرونده هسته ای راهگشا است

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ با اشاره به طرح سابق خود برای مراجعه به آرای عمومی درباره برنامه اتمی ایران گفت که اصل ۵۹ قانون اساسی درباره همه‌پرسی «در هر مقطعی می‌تواند راهگشا باشد.»

حسن روحانی در دیدار با تعدادی از مدیران رسانه‌ها در پاسخ به سئوال یکی از حاضران گفت که اصل ۵۹ قانون اساسی، «اصلی بن‌بست‌شکن است.»

وی اضافه کرد: «حالا چه موقع باید از این اصل استفاده کرد یا آیا باید قبلاً استفاده می‌کردیم، موضوعی دیگر است.»/ایسنا



پروانه سلحشوری: کودکان زیر ۱۸ سال نیز در ایران اعدام می‌شوند

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس٬ تاکید کرد: «نمی‌توانیم بگوییم اعدام زیر ۱۸ سال رخ نمی‌دهد، زیرا اخبار آن از گوشه و کنار به گوشمان می‌رسد.»
او در ادامه گفت: «مدتی است که ما تعدادی نمایندگان در مجلس به دنبال تغییر این ماده هستیم، به دنبال توقف کامل اعدام زیر ۱۸ ساله‌ها.»

سلحشوری افزود: «این روزها پرونده‌های اعدام زیر ۱۸ سال به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می‌شود و این شخص قاضی است که درباره حکم شخص تصمیم می‌گیرد. »

این نماینده مجلس درباره اقدامات مجلس درخصوص کم کردن آمار اعدام تاکید می‌کند: «من و تعدادی دیگر از نمایندگان مدتی است که به دنبال اصلاح این ماده و متوقف کردن کامل اعدام کودکان هستیم.»/عصر ایران


https://twitter.com/ayb1365/status/1132526710300315648?s=20


لاریجانی برای دوازدهمین سال پیاپی رییس مجلس باقی ماند

علی لاریجانی مجددا به‌عنوان رییس مجلس دهم انتخاب شد.

این چهارمین دوره ریاست او بر مجلس دهم است، و دوازدهمین سالی‌ست که او ریاست نهاد قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی را عهده‌دار می‌شود.

محمدرضا عارف، رقیب اصلی علی لاریجانی برای ریاست مجلس بود. لاریجانی ۱۵۵ رای به دست آورد و عارف ۱۰۵ رای را از آن خود کرد.

مسعود پزشکیان، از فراکسیون «امید» و عبدالرضا مصری از فراکسیون «ولایی» مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان نایبان رئیس مجلس انتخاب شدند.

علی مطهری اما در این رقابت شکست خورد. او سه سال نایب رئیس دوم مجلس بود که حال جای خود را به عبدالرضا مصری می‌دهد.

لاریجانی در دوره هشتم، خرداد ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱، نهم، از ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵، و دوره فعلی، رییس مجلس بوده‌است./ایلنا


https://twitter.com/zahrakeshvari/status/1132460865704345602

 


شهریه دانشگاه آزاد تا ۲۲ درصد افزایش می‌یابد

محمدمهدی طهرانچی٬ رییس دانشگاه آزاد اسلامی٬ گفت: «شهریه این دانشگاه بسته به مکان آن (در شهرهای مختلف) از ۱۰ تا ۱۵ درصد و در برخی از رشته ها نیز تا ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت.»

طهرانچی افزود: «با توجه به میزان تورم و افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیاز است که نیازها از طریق افزایش شهریه ها جبران شود.»

او توضیح داد: «با توجه به سطوح مختلف دانشگاه ها سعی شده با یک طرح چهار مرحله ای در دانشگاه های مختلف این افزایش اجرا شود که نتایج قطعی بعد از تصمیم استان ها نسبت به نوع رشته و محل دانشگاه صادر می شود و متوسط پیشنهادی افزایش شهریه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و در برخی از رشته ها نیز از ۱۵ تا ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »