نقش لاریجانی در حذف علی مطهری

چهارمین ناکامی محمدرضا عارف برای نشستن بر صندلی ریاست مجلس

زیتون– علی لاریجانی برای چهارمین بار پیاپی محمدرضا عارف را در رقابت برای نشستن بر صندلی ریاست مجلس شکست داد.

در انتخابات ریاست مجلس که امروز و برای آخرین بار در مجلس دهم برگزار می‌شد٬ لاریجانی ۱۵۵ رای به دست آورد و عارف ۱۰۵ رای را از آن خود کرد تا علی لاریجانی برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان رییس مجلس ایران انتخاب شود.

همچنین مسعود پزشکیان با کسب رای فراکسیون امید و آرای شخصی‌اش توانست باز هم نایب رییس مجلس بماند، اما علی مطهری در فضای قطبی‌شده مجلس، در کسب هشت رای کافی ناکام ماند و عبدالرضا مصری نایب رییس دوم شد.

هرچند علی مطهری که برای نایب رییسی مجلس نامزد شده بود و از حمایت فراکسیون اصلاح‌طلبان هم برخوردار بود در این انتخابات شکست خورد.  مطهری برای سه سال نایب رییس دوم مجلس بود.

وب سایت امتداد خبر داد که در روزهای گذشته ائتلاف مخالفان مطهری قدرتمندتر از همیشه فعالیت می‌کردند. از نمایندگان نزدیک به پایداری تا حامیان علی لاریجانی همگی علیه مطهری عمل کردند. آنها از حمایت‌های بیرونی لازم از سوی برخی نهادهای خاص نیز برخوردار بودند.

حمایت‌های بیرونی از سیاست حذف مطهری به حدی بود که حتی در زمزمه‌های نمایندگان موضوع ردصلاحیت طرفداران مطهری هم شنیده می‌شد. مجموعه اظهارات و اقدامات مطهری در یک سال گذشته در شکل‌گیری چنین ائتلافی علیه او بی‌تاثیر نبود.

از فراکسیون مستقلین شنیده می‌شد بر خلاف سال قبل لاریجانی هم از مطهری حمایت نمی‌کند.

برخی نمایندگان معتقدند لاریجانی در ازای عدم حمایت از مطهری توانسته رای پایداری‌ها را برای ریاست خود کسب کند.

با تمام این احوال مطهری ۱۲۸ رای و مصری ۱۴۳ رای آوردند. معنای این اعداد این است که اگر تنها ۸ نفر از رای‌دهندگان مصری به جای نام او نام علی مطهری را نوشته بودند جای این دو عوض می‌شد و مطهری با ۱۳۶ رای در برابر ۱۳۵ رای باز هم نایب رییس می‌ماند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

نقش لاریجانی در حذف علی مطهری

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »