دونالد ترامپ: ایران می‌تواند با همین حکومت فعلی نیز به کشوری «بزرگ» تبدیل شود

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ بازهم تاکید کرد که به دنبال «تغییر رژیم» در ایران نیست؛ او گفت که ایران می‌تواند حتی با همین حکومت فعلی نیز به کشوری «بزرگ» تبدیل شود.

ترامپ با اشاره به اینکه ایران ظرفیت اقتصادی زیادی دارد٬ افزود: «من ایرانیان زیادی را می‌شناسم. آنها مردمی عالی هستند» گفت: «ایران شانس این را دارد که کشوری بزرگ باشد. با همین رهبری. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم و این را صریح می‌گوییم.»

رییس جمهوری آمریکا که در نشست خبری مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، سخن می‌گفت تأکید کرد که خواسته‌اش نه «تغییر رژیم» بلکه «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی» است.

او با تاکید بر اینکه به دنبال آسیب زدن به ایران نیست گفت که معتقد است دو طرف می‌توانند به توافقی تازه برسند.

رییس جمهوری آمریکا که یک سال پیش کشورش را از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج کرده، پیش از این هم گفته که حاضر است برای رسیدن به توافقی تازه با تهران مذاکره کند.

آمریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده و اعلام کرده است «سیاست فشار حداکثری» را در قبال جمهوری اسلامی در پیش می‌گیرد تا ایران به پای میز مذاکره مجدد برگردد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه از وضع تحریم‌های شدید علیه ایران دفاع کرد و گفت که این تحریم‌ها باعث تغییراتی در رفتار جمهوری اسلامی شده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه هنگامی که به قدرت رسید «ایران مایه وحشت بود و در بسیاری از نقاط خاورمیانه درگیری داشت» گفت تحریم‌ها مشکلاتی بسیار جدی برای اقتصاد آنها پدید آورد «و وادار شدند که عقب بنشینند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بنظر می رسد، مقاومت و اتحاد قاطبه ی ملت ایران در برابر این یاغی و قلدر و یا تاجر و بلوف زن و خالی بند بین المللی، دارد جواب میدهد.
    به امید روزهای بهتر.
    برقرای صلح و آرامش و گفتگو، و نه به جنگ و کشتار و مرگ انسان های بیگناه.
    خداوند به حاکمان دو طرف عقل و شعور عنایت کند!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »