ممنوعیت اشتغال پیروان اقلیت‌های دینی در مهد کودک‌ها

زیتون– روز گذشته (یکشنبه) بخشنامه‌ای از سوی سازمان بهزیستی منتشر شد مبنی بر ممنوعیت اشتغال پیروان اقلیت‌های دینی در مهد کودک‌ها.

این محدودیت در حالی اعلام شده‌است که براساس اصل ۱۹ قانون اساسی، مردم ایران از هر اقلیتی که باشند از حقوق مساوی برخوردارند.

 

در همین رابطه  اسفندیار اختیاری٬ نماینده زرتشتیان در مجلس در نامه ای به وزیر کار بخشنامه سازمان بهزیستی درباره ممنوعیت بکارگیری اقلیت های دینی در مهدهای کودک را تبعیض آمیز دانست و خواستار اصلاح آن شد.

اسفندیاری همچنین تاکید کرد: «آشکار است که این ابلاغیه، صراحتاً مخالف با قوانین کشور بخصوص بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مبنی بر “رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی” است.»

یک روز پس از انتشار این خبر و بالاگرفتن اعتراض‌ها، مسعود آسیما مدیر کل بهزیستی این ممنوعیت را محدود به کلاس‌های آموزش عمومی و مذهبی دانست.

به گفته مسعود آسیما، مربیان اقلیت‌های دینی در مهدکودک‌ها تنها می‌توانند در بخش‌هایی مانند هنرهای تجسمی، ورزش و موسیقی فعالیت کنند.

او اضافه کرد: «استفاده از پرسنل اقلیت‌های دینی در سایر بخش‌های مهدهای کودک از جمله آموزش‌های فوق برنامه مانند ورزش، نقاشی، سفالگری و … همچنین تحت سایر عناوین بلامانع است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »