? زنده| نزار ذکا از زندان آزاد شد

نزار ذکا از زندان آزاد شد

خانواده نزار ذکا با بیانیه‌ای آزادی او را از زندان تایید کردند.

روز گذشته احتمال آزادی نزار زاکا٬ شهروند لبنانی که در ایران به اتهام «جاسوسی» در زندان است٬ مطرح شده بود.

نور نیوز در این باره نوشته بود که احتمالا این اتفاق به درخواست میشل عون رئیس جمهوری لبنان روی خواهد داد.

میشل عون از سیاستمداران نزدیک به حزب الله لبنان و ایران است.

نور نیوز نوشته بود که درخواست آزادی این شهروند لبنانی به دلیل نقش و جایگاه تاثیرگذار رییس جمهور لبنان در حمایت و پشتیبانی از جریان مقاومت با نظر مثبت بررسی شده و به احتمال قوی بزودی اجرایی می شود.

نزار زاکا شهریور ۹۴ به دعوت رسمی معاونت امور زنان ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود که به اتهام جاسوسی بازداشت و محاکمه شد.



عفو بین‌الملل «حکم سنگین» امیرسالار داودی را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل در واکنش به گزارش ها در مورد محکومیت امیرسالار داودی وکیل دادگستری به ۳۰ سال زندان به خاطر فعالیت های حقوق بشری که باید ۱۵ سال آن را تحمل کند، این حکم را یک «بی عدالتی تکان دهنده» توصیف کرده است.

روز شنبه گزارش شد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، امیرسالار داودی، وکیل دادگستری را در رابطه با چندین اتهام مجرم شناخته و او را در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم کرد که مطابق ماده ۱۳۴ قانون، مجازات اشد یعنی محکومیت به ۱۵ سال زندان به اجرا گذاشته می‌شود.

فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت: «این حکم سنگین یک بی عدالتی منزجرکننده است. برکسی پوشیده نیست که امیرسالار داودی به خاطر تلاش هایش در زمینه دفاع از حقوق بشر مجازات می شود.»/بی‌بی‌سی فارسی

 



پمپئو: ایرانی‌ها اگر بخواهند، راه تماس مستقیم را می‌دانند

وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی RTS سوئیس گفت که جمهوری اسلامی ایران هنوز با آمریکا تماس نگرفته است.

مایک پمپئو در پاسخ به این پرسش که آیا شماره تلفنی در اختیار سوئیس قرار داده تا تهران از طریق آن با واشنگتن تماس بگیرد، گفت: «فکر می‌کنم که ایرانی‌ها اگر بخواهند تماس بگیرند، راه تماس مستقیم با ما را به خوبی می‌شناسند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به احتمال دیدار مستقیم حسن روحانی یا علی خامنه‌ای با دونالد ترامپ گفت: «رئیس جمهور ترامپ ماه‌هاست که می‌گوید آماده مذاکرات مستقیم است. مایلم یادآوری کنم که ما انتظارات ساده‌ای داریم: ایران باید برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. زیرا تسلیحات هسته‌ای آنها خطرآفرین هستند – حتی برای کشورهایی مانند سوئیس. اگر ایران آماده باشد در این باره مذاکره کند، ما هم وارد مذاکره خواهیم شد. ما آماده‌ایم.»/دویچه وله فارسی



تعطیلی پنج ساعته فرودگاه‌های استان تهران

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفت امروز (سه‌شنبه ۱۴ خرداد) همزمان با سالگرد درگذشت آیت‌الله امام خمینی، فرودگاه‌های استان تهران به مدت پنج ساعت تعطیل می‌شوند.

دلیل این تصمیم برگزاری مراسم سالگرد اولین رهبر جمهوری اسلامی در ساعات بعد‌ازظهر سه‌شنبه  است. این مراسم با سخنران آیت‌الله خامنه‌ای و حضور مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی  برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، این تعطیلی به‌شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و بین‌المللی اعلام شده است و این شرکت‌ها موظف به برنامه ریزی برای پاسخگویی به مسافران خود هستند./ایسنا



شهرداری تهران مالک خانه نیما یوشیج شد

خانه نیما یوشیج با حمایت شهرداری تهران و همکاری سازمان زیباسازی پس از توافق نهایی با مالکین، به تملک شهرداری در آمد.

حمید موسوی با تایید اعلام خبر گفت: «۲۱ فروردین ماه قرارداد خرید خانه نیما یوشیج پس از ۱۹ سال بین شهرداری و مالک امضا و پس از آن امور مربوط به اجرای مفاد قرارداد تا حصول نتیجه پیگیری شد.»

او با تاکید بر اینکه فرایند تملک با سرعت پیش رفت، ادامه داد: «حسب قول داده شده به شهروندان اکنون سند مالکیت خانه نیما به نام شهرداری تهران شده است و به منظور مرمت و بازسازی آن، این ملک طی صورتجلسه‌ای تحویل سازمان زیباسازی شده و پس از عملیات مرمت و بازسازی عموم شهروندان می‌توانند از این خانه موزه بازدید کنند.»/تسنیم


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »