نامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به رییس قوه قضاییه درباره پرونده مسعود کاظمی

زیتون– انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران از ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، درباره حکم و وضعیت مسعود کاظمی، روزنامه‌نگاری زندانی، خبر داد.

این انجمن اعلام کرد که پیرو درخواست مادر همکارمان مسعود کاظمی درباره پرونده اتهامی وی و افزایش قرار وثیقه و نیز برخوردهای کلامی انجام شده در مرحله دادرسی، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن درخواست اصلاح قرار وثیقه، اعلام می‌کند که تمامی موارد اعلامی را جهت پیگیری و رسیدگی، در قالب نامه‌ای به ریاست محترم قوه قضاییه ارسال کرده است.

۱۳ خردادماه امسال مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار به اتهام نشر اکاذیب، توهین به رهبری، و توهین به مقامات دیگر به چهارسال و شش ماه حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم شده است. در صورت نهایی شدن این حکم، دو سال از آن قابل اجراست.

دوم خردادماه امسال مسعود کاظمی٬ روزنامه نگار٬ با قرار یک میلیارد تومانی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش «زیتون» قاضی محمد مقیسه٬ در جریان محاکمه این روزنامه نگار٬ قرار وثیقه او را به یک میلیارد تومان افزایش داد.

مسعود کاظمی ۱۴ آبان بازداشت شده بود.

علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار، روز یکشنبه در توییتر خود نوشت که نسبت به حکم صادره برای موکلش تقاضای تجدیدنظر کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »