جنجال «پرستو» و محمدعلی نجفی در بین اصلاح طلبان

زیتون– غلامحسین کرباسچی٬ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با ایلنا دربارهٔ ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی و شایعه «پرستو» بودن او گفت: «خود آقای نجفی هم نگفتند که قطعاً ارتباط داشته‌اند، گفتند من احتمال می‌دهم با کسانی در ارتباط بوده‌اند آن را دادگاه باید مشخص کند و اظهارنظرهایی هم که می‌شود بیشتر گمانه‌زنی سیاسی است و کسی در این زمینه اطلاع دقیقی ندارد.»

پیشتر علی مطهری و چند تن دیگر از چهره‌های شاخص اصلاح طلب٬ گفته بودند که احتمالا میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی «پرستو» بوده‌است.

کرباسچی امروز در خصوص محمدعلی نجفی و پرونده قتل همسر دوم او٬ در روزنامه سازندگی نیز یک سرمقاله نوشت.

او نوشت که او در زمان نامزدی محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران دربارهٔ «عوارض» طرح پرونده ارتباط او با میترا استاد و «اثرات منفی آن در مدیریت شهری تهران و نیز حوزه خصوصی آقای نجفی در حضور دوستان هشدار» داده بود.

به گفته کرباسچی، سؤال وی در مورد این «رابطه» از محمدعلی نجفی «در آغاز تابستان سال ۱۳۹۶ اندکی پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران به هنگام طرح نامزدهای تصدی شهرداری تهران در حضور چهار تن از اصلاح‌طلبان برجسته» انجام شده است.

او در مورد این «اصلاح‌طلبان برجسته» نیز نوشت که «نام‌شان نزد اینجانب محفوظ است.»

دبیرکل حزب کارگزاران همچنین نوشت که «استعلام‌های نهادهای امنیتی درباره نجفی منفی بود اما با پیگیری برخی بزرگان اصلاحات و اعمال فشار، روحانی به وزیر کشور دستور می‌دهد حکم شهرداری نجفی صادر شود.»

در واکنش به این دو ادعا٬ مرتضی الویری و محسن میردامادی٬ سخنان کرباسچی را تکذیب کردند.

محسن میردامادی طی یادداشتی مخالفت کرباسچی با انتخاب محمدعلی نجفی در جلسات درون گروهی اصلاح‌طلبان تایید کرد، اما نوشت که این مخالفت، انگیزه شخصی داشته است.

بر اساس نوشته میردامادی، کرباسچی هرگز درباره روابط شخصی نجفی صحبتی نکرده، بلکه به دنبال شهردار شدن محسن هاشمی بوده است.

به نوشته میردامادی کرباسچی به دنبال این بوده که نفوذ خود را در شهرداری تهران افزایش دهد و با شهردار شدن محسن هاشمی، نقش «شهردار در سایه» را ایفا کند. او نوشته که چنین وضعیتی در شهرداری محمدعلی نجفی برای کرباسچی ممکن نبود.

او همچنین نوشته است: «اگر آقای کرباسچی یا هر فرد طرف مشورت دیگری از این ماجرا اطلاع داشته و به گونه‌ای هشدار و اطلاعات لازم را به اعضای شورای شهر نرسانده است، کاری کمتر از خیانت به اصلاح‌طلبان نکرده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »