چهار متهم پرونده «تجاوزها در ایرانشهر» به اعدام محکوم شدند

زیتون– علی موحدی راد، دادستان زاهدان، روز یکشنبه اعلام کرد که احکام مربوط به پرونده تجاوزهای سال گذشته صادر شده و چهار متهم این پرونده به اعدام محکوم شده‌اند.

دادستان زاهدان به خبرگزاری میزان گفته است که این احکام «در صورت تایید در دیوان عالی کشور، در ملأ عام و در یکی از میادین شهر اجرا خواهد شد».

خبر تجاوزها در ایرانشهر، واقع در استان سیستان و بلوچستان، خرداد سال گذشته رسانه‌ای شد و ابتدا یکی از روحانیان اهل سنت این شهرستان خبر داد که گروهی «دو سه نفره اما بانفوذ» بیش از چهل دختر را ربوده و به آنها تجاوز کرده‌اند.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، در خطبه‌های نماز عید فطر از «تجاوز به ۴۱ دختر» در این شهرستان و دستگیری یکی از متهمان خبر داده بود.

محمد نعیم امینی‌فرد٬ نماینده ایرانشهر در مجلس٬ نیز تعرض و تجاوز به زنان ایرانشهری را «سازمان یافته» خواند.

مقام‌های قضایی از همان ابتدا این موضوع را «بزرگ‌نمایی شده» ذکر کردند و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، چنین خبری را «بی‌مبنا»، «دروغ محض» و «جعلی» خواند و مولوی ملازهی را به تعقیب قضایی تهدید کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »